Wie helpt mijn honeybee de lucht in?

• Topicstarter Topicstarter _monster_beetle
  • Startdatum Startdatum
M

_monster_beetle

Guest
Hoi,

ik krijg mijn honeybee met geen mogelijkheid de lucht in. Bij de winkel waar ik de batterij heb gekocht zeggen ze dat de 600mah nimh accu genoeg is, en zou het alleen aan het kromme hoofdrotorasje liggen. Dus heb ik de hoofdrotoras vervangen en hij doet het nog niet, winkel gebeld en kreeg als antwoord dat ik de verbinding tussen de paddels en de rotorbladen moest verlengen, gedaan (10 slagen zelfs, met telkens 1 slagje) en het werkt nog niet. Wat zeggen jullie wat ik kan doen, ligt het toch wel aan de accu of is het wat anders? (anders gaat hij de deur uit, het klote ding)

Met dynamite krijg ik alles de lucht in.. :D

De tegenwoordige microhelies zijn niet meer van de grond af te branden op 2s, lipo 3s nodig.

Niek zei:
Met dynamite krijg ik alles de lucht in.. :D

De tegenwoordige microhelies zijn niet meer van de grond af te branden op 2s, lipo 3s nodig.
grapig :p :lol: gewoon dikke accu erin opgelost :lol:

:? :? Wat jammer voor je, krijgt hij gewoon niet voldoende lift?
wat enooooooorm belangrijk is, is dat hij volledig trillingsvrij is.
eventueel batterij eens een keertje of 2 op en af laden, kan ook helpen...

met standaart accutje moet hij het gewoon doen hoor. :wink:
de accu een paar keer opladen, en dan kijken wat hij doet.
anders nieuw accutje kopen van ca. 10 euri :)
als hij het dan nog niet doet kan het aan de motor liggen :?

ik neem aan dat er niet een 11 volt lipo onder kan anders werk dat zeker.
ander kan je ook proberen om er een sell bij tezetten

Je heli bevalt je dus toch niet hoor ik...
En je vertelde het nog wel zo blij :lol:

Dat is ook een rede dat ik geen 2e-hands meer koop (sinds mijn laatste boot) :cry:

Maar veel succes ermee en ik hoor het wel als het lukt...zoniet, kom ik langs met het idee van Niek :lol:

het probleem blijft denk ik of de accus of de motor die niet helemaal meer lekker is :?
je kan er natuurlijk gelijk 3slipo + brushless onderhangen maar met standaart apperatuur weet ik zeker dat hij het ook doet. :wink:
accu 10 euri, motor 7 euri ofzo, gewoon dat vervangen en ik weet bijna zeker dat hij het doet :D

Zo, vandaag een andere accu (1500 lipo) gekocht, en warempel hij doet het :D Maar hij draait nu als hij in het midden is getrimmed heel hard rondjes.wat is hier de oorzaak van :?:

p.s. Ik deed de lipo vast en ging proberen te vliegen. Maar hij vloog er direct onderuit. Dus heb ik hem met tieribs vastgezet. Is het schadelijk voor de accu als hij eronderuit vliegt of maakt het niet uit dat hij op de stoep valt? (er zitten namelijk een beetje kleine deukjes in)

Euhm, ik heb nog een vraag: Als ik mijn 3d switch aanzet dan kan ik hem met gas omhog en omlaag doen, maar als ik alleen gas doe werkt dit niet goed, hoort dit zo of...

tja een heli is wel heel anders dan een vliegtuig... :P

ik heb hetzelfde probleem nu met mijn dragonfly, zit een graupner speed 330 onder met een 8.4volt 650 nimh pack. hij weegt 280 gram.. zou het toch gewoon moeten doen? ik heb het nu al met 5 verschillende accu's geprobeerd, maar gen succes. het gekke is dat hij opeens niet omhoog ging, hij deed het eerst wel...

Sander_32, kijk eens bij de indoor data.
Leiden heeft indoor met oa heli, ze kunnen je daar helpen.

Zweefman (blijf bij je leest?)
Een 1500 is wel zwaar voor een microheli, een 700 tot 1000 was een betere keus geweest.

Vandaag evt tijd om naar de indoor in Alphen (nb) te komen?

wanneer is aplhen? Als het vandaag is lukt het niet, tentamens leren enzo... :(

waarom zou een 1500 lipo te zwaar zijn?
met een 1000 mAh lipo merk je nouwelijks verschil in vliegtijd lijkt me :?
Mij lijkt een 1500 lipo accu juist goed voor een micro-heli :wink:

Lees eerst de grote micro-sticky eens door. Als ik het zo lees, voldoet de heli niet aan de basis-eisen voor vliegen, en dat wil je toch gaan doen niet...
Dat hele batterij-gel#l word ik een beetje zat. Vroegah, toen lipo's nog op je telefoontje ontploften ;) vlogen we met 250mA NiCd, vliegt perfect, alleen maar 3 minuten.
De basis van alle micro's is de afstelling. Swash horizontaal + paddles horizontaal + vlieggewicht +/- 275 gram + 30 watt vermogen = 300 gram stuwdruk = vliegen, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als één van de voorwaarden niet klopt vliegt ie niet, punt.
Checklist:

- Zender aan, heli aan, motor loskoppelen (Anders rare ongelukjes)
- Servo's trimmen tot de swash recht ligt (Waterpas, zeg maar)
- Paddles allebei horizontaal
- Accu's proppie vol, liefst met computerlader zodat je kan zien hoeveel erin zit
- Tandwiel-speling zo aanpassen dat alles soepel draait
- Motor aankoppelen

En dan vliegen.

Als hij dan niet vliegt, meet je je maximale motorstroom. Stroom maal spanning (Ook meten tijdens volgas draaien!) is vermogen. Daarna weeg je je heli. Je hebt per +/- 10 gram 1 watt vermogen nodig. Trekt ie 3 ampere bij 7,9 volt, dan heb je dus 23,7 watt. Is je heli 200 gram dan vliegt ie, is tie 250 gram dan vliegt ie niet. Deze regel gaat ook ongeveer op bij borstelloos, maar dan is het 7 watt/10 gram ongeveer.
Mijn Piccolo (Net gemeten) trekt borstelloos 3,8 ampere volgas op 3 lipo (10,4 volt) en die gaat als een raket. Hij weegt 280 gram. De HornetII is 390 gram en vraagt volgas (Pitch, is een CP) 4,6 ampere bij 10,1 volt. De HornetII vliegt grappig maar niet spectaculair.

Succes met 'debuggen' ;)

Ton.

Back