Wie herkent deze boot?

• Topicstarter Topicstarter gustaaf
  • Startdatum Startdatum
G

gustaaf

Guest
picture.php

Ik heb deze boot overgenomen. De lengte is ca 1.25 m, breedte 25 cm. Hoogte ca 2.10m. Ik hoorde van iemand Robbe Diana. Is dit correct? Heeft iemand ervaring met

dit type boot? Wat zijn de zeileigenschappen en tot welke klasse behoort hij. Roer en zeilen zijn radiografisch bestuurbaar. Zender simprop PCM 20 frekw. 35 MHz. Alvast bedankt voor de reaktie. Groet Guus

dit is de "Saudade "van hegi.
Een firma die niet meer bestaat
op internet staat een side van de orginele "saudade"

Hallo Jankraak,
Bedankt voor je reactie. Ik heb direct op sites gekegen en ik twiifel toch. Het zwaard (kiel?) van de saudade ziet er toch iets anders uit aan de onderkant en de giekboom en fokkeboom zijn ook anders. De lengte van de sudade is 1.11m. en die van mij toch 1.25m. Een fotootje van de saudade hierbij
ook heb ik nu iets gevonden op:
http:/www.msc-langeoog.de/html/diana_von_robbe.html
groetjes Guus

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Guus,

volgens mij is het inderdaad de Robbe Diana.
Destijds (ik dacht zo rond 1976) in de markt gezet als M-klasse boot en je kon 'm dan ook als race-versie zowel als jacht-versie met kajuit bouwen.
Maar de boot kon zich helaas niet meten met de boten in de M-klasse maar zag en ziet er nog steeds mooi uit, net als de Saudade overigens!

Groeten,
Pim

Hallo Pim,
Dank voor je reaktie. Ik geloof ook dat het de Robbe Diana is. Op website ( zie mijn reactie aan Jankraak ) zie je ook heel goed op enkele foto's de eigenaardige giekboom
( verbrede voorkant bij de mast ). Zal typisch kenmerk zijn voor dit type boot. Dit is bij mijn foto's ook goed te zien.
groetjes Guus

Ik heb deze boot overgenomen. De lengte is ca 1.25 m, breedte 25 cm. Hoogte ca 2.10m. Ik hoorde van iemand Robbe Diana. Is dit correct? Heeft iemand ervaring met

dit type boot? Wat zijn de zeileigenschappen en tot welke klasse behoort hij. Roer en zeilen zijn radiografisch bestuurbaar. Zender simprop PCM 20 frekw. 35 MHz. Alvast bedankt voor de reaktie. Groet Guus
Dear Gustaaf,

can you send me some detailed Picures of your simprop sailing servo, the Battery and the receiver - cause I have the same and I don`t know how to connect everything. Best Regards Hans (Mail: rothhan@gmx.de)

Best Regards

Back