Wie is beter: HPI of Traxxas?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey!

HPI en Traxxas, dat lijkt me een leuke vergelijking.

Welke is beter? Ik bedoel daarmee de 1/8 en 1/10 auto's. Dus niet de Big Scale.

Wat is beter aan HPI en wat beter aan Traxxas? Waarom is Traxxas (qua Electro Auto's) goedkoper dan HPI?

Waarom wil jij toch altijd zulke rare dingen vergelijken..

Er is geen betere tussen die 2...

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat..

Traxxas heeft zich meer op electro gericht en HPI begint daar nu net mee...

Waarom wil jij toch altijd zulke rare dingen vergelijken..

Er is geen betere tussen die 2...

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat..

Traxxas heeft zich meer op electro gericht en HPI begint daar nu net mee...

Hoezo is 't nou weer een rare vergelijking? Ik ben gewoon enthousiast.
maar toch bedankt voor je reactie!

Het is een rare vergelijking omdat ze maar heel weinig auto's hebben die in dezelfde schaal zitten.

Het zijn 2 heel verschillende types.

Van de 10tallen auto's die ze maken zijn er maar 2 of 3 die vergelijkbaar zijn..

Waarom wil je graag Traxxas met HPI vergelijken?
Beide merken zijn op verschillende vlakken goed of niet goed.

Persoonlijk vind ik ze allebij leuk voor de beginner. Afhankelijk van wat je ermee gaat doen kun je voor één van de twee kiezen.

Ga je echter op een iets proffesioneler niveau ermee rijden, dan zijn beide merken niet echt wat voor je. Dan kun je beter naar een wat hoger segment kijken.

@Caretaker, daar heb je groot gelijk in. De enige modellen die eigenlijk te vergelijken zijn (vind ik):

Firestorm - Rustler
Savage - Revo 3.3
Blitz - Slash
Wheely King - Stampende

@PIR3lly, de Nitro 4-tec en de Savage, of Baja zijn toch wel voor meer ervaren rijders?

die auto's zijn leuk voor de recreatieve rijder.
Zodra je op wedstrijd niveau gaat kijken, en dan met name wedstrijden van diverse merken onderling, dus geen merkencub, zul je veel andere merken tegenkomen.
Maar voor alles geld weer: Wat is jouw voorkeur.
Wat vindt jij belangrijk aan een auto, makkelijk sleutelen of een mooiere techniek.

Kortom: je kunt het niet simpel vergelijken, maar het heeft echt te maken met de smaak van de rijder.

een revo en een savage kun je naar mijn mening niet met elkaar vergelijken.
een savage is een stuk beter dan een revo.

nadelen van een revo.
veel te duur in aanschaf
kwaliteit van het kunststof is naatje
moter heeft duidelijk niet genoeg power.

maar de auto is een stuk beter in balans dan een savage en de ophanging is ook leuker.
bovendien is de bak ook makkelijker af te stellen

Dit wordt weer zo'n "wij van wc-eend adviseren wc-eend" discussie.

Leuk idee, maar je zal hier geen nuttig oordeel uit kunnen trekken, net als bij 1:1 auto's, de een heeft de voorkeur voor BMW, de volgende voor Audi en de ander weer voor Mercedes...het is gewoon allemaal persoonlijke voorkeur.

Geen van beide is slecht/beter. Naar mijn mening is het vooral belangrijk hoe makkelijk je aan (goedkope) onderdelen kunt kopen want het gaat ook wel eens een keer stuk. In dat geval wint Traxxas het met vlag en wimpel. In Nederland is de onderdelenvoorziening van HPI-onderdelen ronduit waardeloos. Als er iets besteld moet worden door de distributeur kun je gerust 4 weken wachten. Voor Traxxas is alles veel beter verkrijgbaar, goedkoper en als het bij de distributeur vandaan moet komen ook snellen binnen 2 weken.

Bij deze 2 is het aan de hand van de gebruiker.
Hoe dezen er mee omgaat en onderhoud!

Beide merken zijn goed en goed vertegenwoordigt in Nederland.

Het is dat me dit topic nog niet eerder is opgevallen.
Rajeev ,Een forum is om informatie te wisselen .
Niet om het posten op zich ,zoals de users hier je al duidelijk maakten heeft dit topic niet veel in zich.
Jij post even snel dit topic en dan maar zitten wachten op dingen die komen gaan ??
Dat is een beetje [not done]
En een forum is geen hobby ,modelbouw is een hobby .
Ik hoop dat je volgende posting informatief is en echt inhoud heeft of iemand helpt.

Dus hierbij een slotje .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back