Wie is er aan de e-sigaret?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Puffin, 16 jan 2014.

  1. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Sinds kort na 25 jaar shag en sigaren sinds 2 dagen over op de e-sigaret met sigaren vloeistof (Joyetech smaak sigaren en Dekang cuban) en met een starters set van Joyetech de Ego-C. Zeer tevreden en ik wil niet anders. en grof weg 1/4 van de prijs van normaal roken........... is hobby geld!

    Die rare atomizers die erin zitten kun je leuke rookgeneratoren van maken op 3,3 tot 4,8 volt...... leuk speelgoed en gezonder dan normaal roken. Bovendien redelijk gezeur vrij van de omgeving en minder troep. Zo hebben we een accu laad techniek nieuwe stijl erbij. Zeg maar een nieuw "stoom" hoekje!

    Ben benieuwd wie dat hier ook doet en wat de ervaringen zijn.
    En welk duur hobby project van de besparing binnenkort z'n intrede gaat doen?

    (straks mijn asbakken te koop zetten hihihi):D
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Ik wil er op zich wel aan, maar dan niet om in mijn hoofd te steken, maar in een klein schuimpje. Kun je die E-sigaren ook zodanig veel rook laten produceren dat je ze als smoke generator in een kleine fun flyer kunt gebruiken?

    Dit filmpje inspireerde me
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Denk het niet, geeft meer rook dan een spoorbaan generator maar met veel wind vervaagt het, meer geschikt voor tanks, stoomboten, auto's denk ik. De rook is langzaam en statig. Voor een mooi spoor in de lucht heb je meer nodig, meer hitte, meer vloeistof en dus meer stroom en gewicht.... Je kunt het altijd testen natuurlijk.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dan die laatste kwart van het rookbudget ook maar aan het hobbybudget toe voegen door het roken helemaal te laten....
     
  5. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik ben nu 13 maanden, 12 dagen en en 16 uur geleden gestopt, van soms 2 pakjes per dag naar 0 komma niets. Valt nog steeds niet mee........

    Ik ging gisteren mijn auto uitmesten, zaten er nog peuken in de asbak. Kan je nagaan hoe vaak ik dat doe:rolleyes:.

    Groet,

    Ad
     
  6. suppafly

    suppafly

    Lid geworden:
    19 dec 2013
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Rotterdam
    ik ga van de week ook van snoke zo`n pen halen , een kennis van mij gebruikt deze een maand nu en heeft geen zwaar shaggie meer aangeraakt .
    ook heeft hij meer lucht en smorgens geen toverbal die eruit moet hahaha .
    we gaan het zien .
    mvg eric
     
  7. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Jaaaaaaaaaaaaa maar is niet altijd even makkelijk, ben nu de rotzooi en teer kwijt en nicotine kan ik langzaam afbouwen terwijl de smaak blijft. je kunt naar 0 nicotine en toch smaak hebben, stoppen is dan makkelijker dan die rare pleisters of smerige kauwgom.
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Heb nooit gerookt. Dan is het wel makkelijk praten over stoppen.

    Op de leeftijd dat je gewoonlijk met roken begint had ik twee opties: Het (weinige) zakgeld besteden aan sigaretten of aan spijkers, triplex en lampjes. Driemaal raden waar het geld aan is besteed. Ja! In een keer goed!
     
  9. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb één keer zo'n weggooi e-sigaret geprobeerd, heb nog nooit zoiets vies in mijn mond gehad.
    Er kwam amper rook uit, moest er zo hard aan zuigen totdat er een piepend geluid uit kwam.
    Het vieze ding uit elkaar gehaald om te kijken of ik er een rookgenerator van kon maken, geloof dat ik hem gesloopt heb, hij deed niets meer.
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Daar geloof ik niet in. Bij mij (en ook bij mijn vrouw zo'n 5 jaar geleden) werkte "cold turkey" het beste. Alle eerdere pogingen met langzaam minderen liepen op niets uit.

    Groet,

    Ad
     
  11. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik heb het een tijdje gebruikt ook joyetech met kameel smaak :)
    Maar ik vond het scherp in de keel, voor mij niet een vervanging voor een echte peuk..
    Maar ik ken meerdere verstokte rokers die met volle tevredenheid zijn overgestapt..
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ad, als je zo exact weet hoe lang je gestopt bent (en blijkbaar de behoefte voelt het tot bijna op de minuut te melden) is volgens mij niet echt een goed teken....

    Die E-sigaret, vreselijk! Net als suikervrije cola, cafeïnevrije koffie, opblaaspoppen, allemaal vreselijk nep! Dat lukt me echnie om daarmee mijn verslaafde lijf te foppen.... :(

    Ik ben nu ook al vanaf begin vorig jaar serieus bezig te stoppen, lukt niet echt.
    Cold Turkey geprobeerd, lukt NIET....
    Langzaam minderen, werkt ook niet, maar heeft wel betere resultaten (rook minder dus meer lucht etc).


    Maar het is al wel een opvallende verbetering, dat ik vanmiddag rond de middag al ontdekte dat ik nog maar voor 3 peuken tabak had, en niet in paniek naar de winkel rende....
    Nog één, hooguit twee peuken te gaan, dan is het op....

    Zal me benieuwen morgenochtend....

    Maar het idee van een mini-rookgenerator, dat vind ik dan wel weer een briljante vinding....

    Eindelijk een rookgenerator in een locomotiefje spoor N????

    Groet, Bert
     
  13. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Zo juist een "analoge" sigaar aangestoken, de smaak valt me tegen, zo snel went het.
    De verslaving is nu met het stopcontact om te laden, analoge voorraad is alleen voor stroom storingen en ander onheil.... back-up dus!

    Wegwerp is te duur en bagger, vergeleken met de vloeistof navullers is een duidelijk verschil.

    Ja de smaak is anders maar na 1 à 2 dagen wil je niet anders. De werking is ook anders en je kunt smaak en nicotine aanpassen zonder dat je het merkt. Het werkt ook veel sneller, je hebt veel minder nicotine nodig. Je moet ook die generatoren (in-roken) in het begin veel te zoet, dat wordt minder na een dag (fabrieks vloeistof). het is gewoon efficiënter, 4 teugjes = 1 sigaret x oude gewoonte = teveel nicotine dus laag inzetten qua vloeistof. De verslaving is naast de nicotine ook het ritueel beide gaan veranderen en dat is wennen. Maar wel zonder lichamelijke ongemakken bij kouwe kalkoen.

    Je kunt ook stellen dat je de echte smaak nu proeft omdat verbranding en teer niet de boel verbloemen.
    het is anders en niet te vergelijken dus in die zin geen nep... iets met appels en peren.

    Bovendien ik mag overal dampen dus ook in openbare ruimtes... zullen wel weer regels voor komen Nederland - regeltjes land kennende.
     
  14. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik moest wel even rekenen hoor Bert:D. Maar de tijd van stoppen viel samen met een andere voor mij "memorabele" gebeurtenis die nog in m'n geheugen gegrift staat, vandaar.

    Maar inderdaad, het valt om de dooie dood niet mee. Elke dag zijn er toch weer van die momenten dat je onbewust naar je broekzak grijpt om er eentje te pakken, en je je dan ineens beseft van "verrek, ik ben er mee gestopt". Dan heb ik altijd weer even een rot kwartiertje.:(

    Groet,

    Ad
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Oh, dan valt het nog wel mee met het obsessieve, dus ;)

    Dat je nog steeds een rot kwartiertje hebt, is minder: dat zijn toch altijd de zwakke momenten denk ik zo....
    Ik heb nu nog net kruim voor één peuk, die moest ik maar zo lang mogelijk uitstellen.

    En dan morgen sinds lange tijd weer eens de ochtendkoffie zónder peuk.... ben benieuwd....:confused:

    Groet, Bert
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nu bijna 3 maanden gestopt. Gaat perfect. Heel soms even een trekmoment maar dat is te verwaarlozen. Geen ochtendhoest meer. Niet meer buiten in de regen even staan roken en ik hou geld over.
     
  17. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ik gokte aan de drank en wilde wijfen. Goed dus? :rolling:

    Mijn lijf fop ik daar ook niet mee Bert maar chapeau dat je daar zo open over durft te praten :)
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je trekt onjuiste conclusies, waarde heer Burp ;)

    Ik ben keurig netjes getrouwd....

    Groet, Bert
     
  19. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Ik ben gestopt op 10-10-"10 en dat viel hard mee. Vroeger weleens geprobeerd en na enkele weken was ik niet meer te genieten! Dat je geld over houd voor de hobby is ook een fabel, ik kom nog steeds tekort! Nooit echt last gehad met roken wat ik 55 jaar heb gedaan tot ik een bacterieele infectie kreeg aan de luchtwegen en de dokter constateerde dat ik COPD aan het ontwikkelen was, maar het was nog niet te laat en dan heb je een reden om te stoppen met een goede motivatie en dan gaat het makkelijker. De regering maakt tegenwoordig de regels, geen cadmium in plastic producten, geen rook meer in cafe's, geen lood meer in soldeer, geen lood meer in lakken en isolatie zonder asbest. Nu nog een regering zonder hufters!

    Groetjes Hans.
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Chronisch "hobby geld" tekort is een (mogelijk erfelijke) aandoening waar serieus naar gekeken moet worden. Medicijnen zijn er niet, voor zover ik weet. Een regering zonder hufters is hetzelfde als een maatschappij zonder aso's, graaiers, en andere oneerlijke belangen........... volledig kansloos

    Was gisteren in een kantine en vroeg of ik daar electronisch mocht dampen, antwoord moest gevraagd worden, even later... Nee doe maar niet de normale rokers moeten naar buiten en de e-sigaret zorgt voor verwarring.... zucht (laatste keer dat ik het netjes vraag) Mensen hier ervaring met de nieuwe trend?
     

Deel Deze Pagina