Wie is er aan de e-sigaret?

Super Bertus!
Maar heb je nog wel plezier van de damper zonder de nicotine? Ik damp 24mg, en ga al in de gordijnen als ik alleen maar 18mg heb. Dat komt totaal niet aan bij me.
Of compenseer je dat met een speciale smaak?

Dat probleem had ik in het begin ook. Smaak kan inderdaad een groot effect hebben. Ik heb het afbouwen van de nicotine als volgt opgelost, flesje met 0mg er bij aangeschaft en steeds een klein beetje bij je 24mg mengen. Zo langzaam afbouwen. Na 8 maanden zat ik tot volle tevredenheid op 0mg.

Super Bertus!
Maar heb je nog wel plezier van de damper zonder de nicotine? Ik damp 24mg, en ga al in de gordijnen als ik alleen maar 18mg heb. Dat komt totaal niet aan bij me.
Of compenseer je dat met een speciale smaak?

Bedoelde je mij?

Ik heb de damper uitsluitend gebruikt als tijdelijk nicotine-doseersysteem....

Dus dat ik met de Nicotine ophield, betekende per definitie dat ik ook die damper liet liggen.
Ik heb niks gecompenseerd met smaakjes of andere dingen, ik heb eerst vier weken lang (toevalskeuze, zo lang duurde het voor de belastingvrije tabak op was) sterk minder gerookt, daarna plompverloren de cold Turkey in gegaan (wat héél erg fout ging qua humeur) en die cold Turkey opgevangen met een wegwerp-damper.

Het hielp voor mij ontzettend, dat ik me heel goed bewust was hoe onnozel je er uit ziet, als je aan het "E-roken" bent.... ongeveer zoals een bankoveraller met klappertjespistool, en een politieagent op een driewieler die heel hard "taaa-tuuuu-taaaa-tuuuu" roept.

Dus het was niet moeilijk om die damper ook steeds minder te gebruiken, en dat bleek na al die voorbereidende handelingen (vier weken minimaal roken) gelukkig maar iets meer dan twee weken te duren....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Bert,
Ik denk in plaatjes, hou je dr rekening mee als je zulke omschrijvingen doet? :rolling:

En nu wat schoons aantrekken.

Ben ook een beelddenker, maar ik denk dat je met een e-sigaret meer hightech overkomt dan bromsnor op een driewieler... Wel een mooie bezuiniging en nog veilig ook, moeten ze wel z'n vlaggetje erop zetten met een afbeelding van een zwaailicht.

Ben ook een beelddenker, maar ik denk dat je met een e-sigaret meer hightech overkomt dan bromsnor op een driewieler...

:D als we dan toch in plaatjes denken:

Ongeveer zo high-tech als een electrische neusbulletjes-zuiger.... (tegen neuspeuter verslaving)

Groet, Bert

EDIT: zonder dollen: als het helpt, dan helpt het (het hielp mij in elk geval door die twee moeilijke weken heen) en als je het lekker/prettig vind om op deze manier Nicotine binnen te blijven halen, dan is daar niets mis mee....
(en ja, ik weet dat Nicotine giftig is, maar dat was het in tabak ook al, toch? Daar ging het nu niet om...)

Ik ook.... daarom doe ik zulke omschrijvingen....

En om dat ik ook in plaatjes denk:

:rolling::rolling::rolling: "sorry????":rolling::rolling::rolling:

Groet, Bert

Shit man, wil je slachtofferhulp? ;)

Dat er nicotine in kan zitten is helemaal waar. Maar omdat je het verdampt in plaats van verbrand is het al een enorme winst. Plus dat je lijf er veel gunstiger mee om springt. Zelf durf ik te denken dat de schadelijkheid vergelijkbaar is met caffeine. Zonder bronnen uit mn hoofd te weten kan ik dat alleen niet onderbouwen.

Voor wat het waard is: sinds 2,5 week zonder enig probleem aan het dampen.
Werkelijk het bevalt mij uitstekend! :yes:

Ik moest even een paar dagen wennen aan het feit dat ik 's ochtends bij bij mijn eerste bakje koffie en sigaret niet dat echte "high"momentje kreeg.
Maar ik heb (echt waar) geen enkel keer de behoefte gehad om tabak te gaan roken. In mijn auto ligt nog een pakje Marlborro, wie het wil hebben....

Ik damp waar en wanneer ik zin heb en het bevalt mij uitstekend. :D
Tabak roken ga ik echt nooit meer, of ik ooit stop met dampen.....?
Wie weet.

Voorlopig speelt dat niet voor mij.
:thumbsup:

Tabak roken ga ik echt nooit meer, of ik ooit stop met dampen.....?
Wie weet.

Voorlopig speelt dat niet voor mij.
:thumbsup:

Weet je: dat lijkt mij een beetje een gevaar: aangezien die dampdingen nog steeds niet overal verkrijgbaar zijn, als dan je accu of capsule leeg is en je krijgt een nicotine tekort, dat je dan makkelijker "effe bij de benzinepomp binnenloopt" (je weet wel, als je op de snelweg zit en je moet nog 2 uur rijden....).

OVerigens, eerlijk is eerlijk: drie dagen terug vond ik hier ergens in de messroom een pakje met gruis, zo droog als de sahara, en in een zwak moment daar een peuk van gefabriceerd....

Het viel me 100% mee, want ik DURFDE niet eens te inhaleren en de smaak was afschuwelijk.... dus die heb ik HEEEEEL snel weer uitgedrukt, en was eigenlijk alleen maar een betere motivator.

Dus voor de stoppers onder ons: zorg dat je " noodvoorraad" zo droog en smerig mogelijk is :D :D :D

Op die ene uitglijer na (waar ik dan maar even een "Bill Clinton" op toepas; "maar ik heb niet geinhaleerd, heus niet") nu toch alweer ruim 5 weken rookvrij...

Groet, Bert

Op die ene uitglijer na (waar ik dan maar even een "Bill Clinton" op toepas; "maar ik heb niet geinhaleerd, heus niet") nu toch alweer ruim 5 weken rookvrij...

Groet, Bert

Echt niet........Zolang je er niet vanaf kan blijven als je wat ziet liggen:mad:

Is hetzelfde als: Ik heb gisteren wat gestolen maar heb het wel terug gebracht. Dus ben ik geen dief?:D

We zouden het toch niet in "plaatjes denken" meer doen, krijg het beeld van rookgerei en Bill Clinton niet van mijn netvlies....... laat staan de term inhaleren. Bedenk me net dat elektrisch dampen en een "Bill Clinton" actie ook een raar beeld oproept.

Echt niet........Zolang je er niet vanaf kan blijven als je wat ziet liggen:mad:

Is hetzelfde als: Ik heb gisteren wat gestolen maar heb het wel terug gebracht. Dus ben ik geen dief?:D

Nee.... ik ben blijkbaar nog niet van het roken af, da's wat anders....
Ben wel rookvrij, want geen rook in mijn longen, geen nicotine in het lijf.

Net zoals een alcoholist niet dronken, of zelfs maar onder invloed hoeft te zijn, om wél nuchter, maar tóch alcoholist te zijn...

Was wel raar trouwens... want ik loop hier al meer dan twee weken tussen de rondslingerende pakjes belastingvrije Marlboro rond, en die heb ik probleemloos kunnen weerstaan....
Dus de uitspraak dat je er niet van af kunt blijven als je het ziet liggen, is toch wel een beetje cru.... ;)

Groet, Bert

We zouden het toch niet in "plaatjes denken" meer doen, krijg het beeld van rookgerei en Bill Clinton niet van mijn netvlies....... laat staan de term inhaleren. Bedenk me net dat elektrisch dampen en een "Bill Clinton" actie ook een raar beeld oproept.

Nou.... dan heb je wel het verkeerde beeld voor ogen: Bill C had ooit geclaimd dat hij wel een joint gerookt had, maar niet geïnhaleerd....

Dat is een andere gelegenheid geweest als die sigaar en nog iets anders met een dame.... waarbij hij overigens NIET beweerde die sigaar niet gerookt te hebben, en zelfs geen uitspraak deed over waar die sigarenrook allemaal geweest was, maar het had iets te maken met waar die sigaar zélf geweest was, en hij beweerde iets NIET met die dame gedaan te hebben....

Groet, Bert

A dirty mind is a joy for ever. :yes: ;)

freud.gif

Ik was hier zoooooo bang voor.... (geef wel toe dat er ergere zaken zijn voor op het netvlies)

Dus de uitspraak dat je er niet van af kunt blijven als je het ziet liggen, is toch wel een beetje cru.... ;)

Ik zal het je sterker vertellen.
Sinds ik nu ruim 14 maanden geleden ben gestopt lag er altijd nog een pakje in het handschoenenkastje van m'n auto. Ik kreeg een onrustig gevoel als ik er alleen maar aan dacht om dat weg te gooien.
Dat heb ik nu pas vanmiddag gedaan toen ik mijn auto aan het uitmesten was omdat ik die morgen inruil. Ik ben benieuwd of ik dat pakje nog ga missen.........

Groet,

Ad

Toppie toch Ad.

Heb je toch een sterkere ruggengraat als ik.:oops:
Morgen wat E-smokie spulletjes bestellen.

Groetjes,
Frankwin

Back