Wie is er morgen aan het hellingzweven in Zoutelande???

Ik was er ook.
Helaas veeeeeeeel te veel wind voor mijn HAI, zeker als je dit nog nooit gedaan hebt. Ik vond het wel super. Jongens wat gaat dat hard.

Ik heb vaker met die windsnelheden gevlogen. Het gaat me er niet om of het kan, maar of ik het nog leuk vindt bij bepaalde windsnelheden!

Mijn F3J zwever trekt het prima, maar als ik drie dagen later nog zand in mijn ogen heb, en op de duin moet vechten om die 3.3mtr spanwijdte in bedwang te houden, heb ik het snel gezien.

Op mijn lijst projecten " to do" staat dan ook een snelle Nurflugel. Zoeen als wordt beschreven in Segelflug Special 2005.

Maar goed, ik voeg zo niets zinnigs toe aan dit draadje. Jullie hebben een leuke middag gehad. Zjn er foto's?

Wij (de belgskes ) waren vandaag Vrijdag 14/04 in Zoutelande, uitstekende wind, en richting.
Spijtig een aanvaring gehad met een grote zwever van een Duits piloot, en het is niet goed afgelopen voor de zwever, en dit na botsing met een WOLF K10 van 1,60 m.

Ik ben op 1 april geweest. :P Voor de eerste keer hellingzweven.

Zoutelande08.jpg

Ging als n raket met 31 knopen. :) Was erg leuk!

Plaatjes en video.

Vandaag helaas: no wind, no fun

De wind die er staat gaat de verkeerde kant op.

Als ik het zo bekijk hebben volgende week woensdag en donderdag een kleine kans. Maar niets is zo verandelijk als het weer in Nederland. Ga er dus maar niet van uit.

Kben echt van plan om morgen op die heerlijke duin nog eens wat uurtjes te halen. Mijn ASHke en mijn DGke willen de lucht nog eens snijden...En het zand in mijn ogen is nog slechts een vage herinnering....
Hoog tij in de late namiddag en een gezonde ZW wind...ziet het er goed uit of heb ik het mis?

Greetings from Belgium.

Back