Wie kan 3A BEC leveren?

• Topicstarter Topicstarter kabouter_54
  • Startdatum Startdatum
K

kabouter_54

Guest
Is er geen hobyist die die 3 A BECjes kant en klaar kan leveren, want als ik kijk wat ze in de winkel kosten en aan onderdelen dan zit er wel een flink verschil. :?:

die dingetjes zijn toch zo gemaakt.
men neme
1 spanningsregelaar type MC78T05,
2 condensators
en enkele stukjes kabel

men legt de spanningsregelaar met de Koelplaat op de tafel.
op de linkerpoot komt dan de plus van de accu, op de middelste poot de min van de accu en de min naar de ontvanger en op de rechterpoot de plus naar de ontvanger. Die condensatoren gaan dan van beide plussen naar de min. Dit alles pak je netjes in met warme lijm uit het lijmpistool en wat krimpkous en het is klaar.

En ik weet eigenlijk helemaal niets van dit soort dingen af. :oops:

afb9434.jpg

afb9435.jpg

Speciaal voor deze foto's geprobeert om de krimkous en de lijm weg te krijgen, wist niet meer uit mijn blote hoofd welke spanningregelaar ik gebruikt had. Deze levert tot 3 ampere.

Chips net met alles weer op de plaats te duwen zijn me helaas alle 3 de pootjes afgebroken :cry: , dat wordt dus weer een nieuwe maken. Ik zal eens kijken of ik er meerdere van kan maken.

Theo Coenen zei:
Chips net met alles weer op de plaats te duwen zijn me helaas alle 3 de pootjes afgebroken :cry: , dat wordt dus weer een nieuwe maken. Ik zal eens kijken of ik er meerdere van kan maken.
Nou, dan heb je nog geluk gehad... :D Er is net een prima bouwbeschrijving van zoiets op het forum verschenen... :lol: :lol: :lol:

Op de site van Christo staan enkele van die BEC schakelingen, misschien vandaar.
Kabouter als je interesse hebt in zo een kleine schakeling, ik ga vanmiddag nieuw materiaal halen om er enkele te maken.

Zoals Theo al zei:Op de site van Christo staan enkele van die BEC schakelingen. Sorry Theo ik hoop niet dat het door mij komt dat je pootjes er nu af liggen, ik zie dat jij hem in de praktijk al uitgeprobeerd hebt,had jij er net als Christo een koelelementje aanhangen en met hoeveel servos?

Theo Coenen zei:
Maar het zou idd goed zijn als een moderator dit effe afsplitst.
Ron van Sommeren zei:
Het is handiger om in zo'n geval een nieuwe discussie te starten, weinig mensen weten nu dat hier ook over BEC gesproken wordt.

Topic opgesplitst.
@Kabouter, open je volgende keer een nieuw topic als je over een 'nieuw' onderwerp wil beginnen?

Even zoeken vooraf is vaak ook de moeite waard:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2907
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12130

Deze schakeling is getest in een hlg zwever met 2 servo's. Als accu zat er een Etec 2s1p 700 Mah lipo pakket in. Ik zal hem van de week eens testen met meer servo aan de ontvanger.

Volgens de datasheet van de spanningsregelaar type MC78T05 zou deze 3 ampere kunnen leveren.

Back