wie kan een electronica dummie op weg helpen?

• Topicstarter Topicstarter hansv
  • Startdatum Startdatum
H

hansv

Guest
ik ben van plan om een 1/32 brandweer schaalmodel te voorzien van licht.
het is de bedoeling dat alle electronica onzichtbaar weggewerkt wordt.
ik heb ooit een 1/64 model van licht voorzien met een standaard setje uit de winkel maar de printjes waren zo groot dat die niet weg te werken waren(nog niet gesproken over de batterijen.)
wie kan mij met raad en daad bijstaan?
groet,
hans
knuffie117@home.nl

Mischien moet je dan eens kijken in de richting van de railmodelbouw, ook daar worden zwaailampen(jes) gebruikt puur voor decoratie.

Met behulp van micro-electronica kan je hele kleine printjes maken. Het probleem is dat je daar wel de juiste spullen voor moet hebben en dat is niet goedkoop.
Wat voor schakelingetjes wil je eigenlijk hebben? Als het niet te gek wordt zou ik wel eens willen kijken wat ik voor je maken kan.
Batterijen blijven wel een probleem omdat die niet echt klein te koop zijn. Wat je wel kunt proberen is om horlogebatterijen of te wel knoopcellen te gebruiken. Ook zijn er lithium batterijen te koop. Deze zijn ongeveer zo groot als een euro en leveren 3V. Helaas zijn ze niet echt goedkoop.

kijk eens op deze site bij foto's en uitleg (op het forum) van de faller-car system
www.miniatur-wunderland.de
zij maken dit o.a.
025.jpg

el barto,
miniatur wonderland is bijzonder mooi gemaakt.
ik heb laatst een dvd besteld van dit giga project.
ook vele foto's bekeken op hun internetsite.
maareh dit is toch wel teveel gevraagt voor een dummy zoals ik :oops:
6.bmp

Bij de speelgoedwinkel koop je voor minder dan 10 euro een auto met verlichting ! wat let je om dat eruit te slopen.

Back