wie kan een tandwiel frezen uit delrin/metaal?

• Topicstarter Topicstarter ben keizer
  • Startdatum Startdatum
B

ben keizer

Guest
hallo ik ben nieuw op het forum.
mijn naam is Ben keizer en ik ben 15 jaar oud.
en woon in wildervank. (groningen)

en ik ben opzoek naar iemand die voor mij een tandwieltje kan frezen.

de afmetingen zijn.

kunt uw ook een tandwieltje maken van.

tand:68

module:0,6

het is een tandwiel voor een blast bx s10. zie foto

ik wil er best voor betalen.

graag hoor ik of iemand mij kan helpen.

gr ben

ja duur is het wel redelijk om er 1 te laten vrezen.

maar dat plastic tandwiel wordt gelijk opgevreten door de pinion.

maar ga dit waarschijnlijk wel doen met een plastic tandwiel alleen met een andere pinion.

als er nog andere suggesties zijn hoor ik deze graag.

gr ben

Dan moet je een ander motortandwiel pakken. De standaard tandwielen zijn 48 pitch en je geeft aan module 0.6 te gebruiken (Tamiya?). Dat is niet hetzelfde.

ja duur is het wel redelijk om er 1 te laten vrezen.

maar dat plastic tandwiel wordt gelijk opgevreten door de pinion.

maar ga dit waarschijnlijk wel doen met een plastic tandwiel alleen met een andere pinion.

als er nog andere suggesties zijn hoor ik deze graag.

gr ben

Gebruik je wel de juiste module pinion? Speling tussen pinion en spur goed ingesteld? Slipper clutch niet te strak aangedraaid? Welke motor en accu gebruik je?

@Roelof: standaard gebruikt de Blast serie module 0.6, je kan als optie een 48 DP tandwiel erop zetten, voor sommigen handiger als ze bijvoorbeeld al een voorraad 48 dp pinions hebben. Maar 0.6 klopt dus wel.

OK, dat wist ik even niet maar 48 pitch en module 0.6 lijken in elkaar te passen maar vreten elkaar op.

Oke bedankt voor de vele reacties.

Maar ik vind zelf dat de origenele lrp pinon er al scherp uit ziet.

En deze gaat ook heel snel stuk is vrij slap.

Maar zou ik ook bijv een traxxas pinion erop kunnen doen want deze
Slijten eigenlijk niet.

Gr ben

Gewoon een verse originele pinion en spur plaatsen, goed afstellen en je kunt vooruit.

Oke want zoals ik hem kreeg was hij origineel.

En de gearmesh was goed.

Maar toen kwam er iets zand op de pinion en was hij scherp dus de pinion is eigenlijk het probleem.

Heb ook iemand gevonden. Die voor mij een stalen pinion wil maken en een delrin hoofd tandwiel.

Doen of niet?
Gr ben

LRP pinions zijn van messing, en slijten vrij snel. Als je er dan niet bijtijds bij bent, is je spur ook meteen aan gort. Als het goed is kun je het wel horen aan het geluid van de auto, die gaat wat rauwer klinken. Voor meer tips, zie het LRP Algemeen topic: lrp-elektro-algemeen-144

Een verse pinion en spur monteren zal ook de iets langere termijn weer hetzelfde probleem geven, het materiaal van de pinion is gewoon te zacht voor offroad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tandwielen blijven verbruikersonderdelen. Bij de conrad kan je in div. soorten module 0.6 bestellen en aangezien Tamiya er ook gebruik van maakt kan je inderdaad voor de pinion wel een stalen vinden.

Klopt, al zal de slijtage, met goede mesh, en juiste materiaal, gering zijn. Ik heb tot aan de Blast nog nooit een pinion hoeven te vervangen, zelfs niet in mijn vintage auto's zoals de Kyosho Optima Mid en Lazer ZX Sport. Maar dat zal wel komen omdat Kyosho gehard alu gebruikt, en de LRP Twister ook, of zelfs staal. De Blast is de enige offroad met messing spur die ik tot nu toe ben tegengekomen. Bij heli's gaat dat prima, maar of het materiaal dat LRP heeft gekozen is te zacht, of messing en 1/10 offroad gaan niet goed samen.

nee idd dat messing is rommel.

1 korrel zand en hij is scherp.

dus in mijn ogen als ik er een hard staal pinion op zet is het goed.
maar welke he?

ik hoop dat iemand een suggestie heeft.

gr ben keizer

Ik gebruik sinds kort een Kyosho pinion, uit de serie van de Lazer ZX Sport, is ook module 0.6 en gehard alu.

En neem meteen het optionele stofkapje voor over de spur/pinion, dan komt er minder snel troep tussen de tandwielen.

Ja wou idd ook voor een hard stalen tandwiel gaan.

Gr ben

Had je de opmerking over het optionele stofkapje (dustcover) ook gezien? Scheelt je steeds steentjes tussen spur en pinion uit plukken...

Ja waar is dat kapje van?
had bij pk racing gewoon een naamloos hard stalen tandwiel gevonden.
Met 0,6 module.

Gr ben

Kapje is van LRP, zit op de nieuwste Blast serie standaard, bij de oudere auto's is het een optie:

lrp_122159__19781.jpg

Even google op "LRP Blast Dust Cover" en je vindt zo shops die hem hebben.

Back