wie kan en wil mij helpen

Discussie in 'Beginners' gestart door René de Vos, 27 apr 2019.

  1. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    ik heb een boot gebouwd met verlichting, roer, en 2 motoren dit alles wordt door 4 x 12 v tractie accu's voorzien van stroom de besturing gebeurt via een FLY SKY FS-T6 Het roer werkt prima maar de motoren krijg ik niet op gang ik gebruik een ecs 320A maar niets werkt, het is voor mij nieuw en ik geef toe dat ik er geen bal van weet, maar ik moet op 18 mei met deze boot door de gracht van Utrecht varen voor de MS vereniging Nederland.
    kan iemand mij een helpende hand rijken?
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dit al bekeken?
    youtube staat vol met hulp.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rene, stuur me maar een berichtje, Uithoorn is niet zo ver van Maarssen.

    Grts Gert-Jan
     
  4. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    Dit soort informatie heb ik uitgebreid bekeken maar wordt hier niets wijzer van, ik kan namelijk wel het roer bedienen maar de motoren willen op geen enkele wijze werken.
    Ik heb al van alles geprobeerd De esc knippert wel en als ik de gas handel bedien gaat hij ook constant branden maar de motoren doen niets
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Electronica is als je echt helemaal niets weet best lastig uit te leggen via Youtube.
    Ik kan wel langskomen, zal wel een kleinigheidje zijn.
    En het is voor het goede doel, de MS vereniging.

    GJ
     
  6. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    Als je dat zou willen dan ben je uitermate dankbaar, zeg maar wanneer het schikt.
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Jammer genoeg kan ik je op deze manier niet direct helpen. Kan je vertellen hoe je alles in elkaar hebt gezet? Hoe heb je de motor op de ESC aangesloten? Hoe is de accu aangesloten? Hoe heb je alles ingesteld?
    Dit soort dingen moet ik weten om een gericht antwoord te kunnen geven. Het probleem kan op zo veel plaatsen zitten en nu kan ik alleen maar gissen.
    Maar als GJVO bij je langs kan komen zal het ook snel opgelost kunnen zijn. Voor iemand met kennis van zaken kan het inderdaad een kleinigheid zijn. Via het forum kan het juist erg lastig zijn om het op te lossen omdat we het geheel niet kunnen "overzien".
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rene, mail me maar even op xxx
    Ik kan bijna altijd, zit thuis te kijken hoe het gras groeit.

    Gert-Jan
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2019
  9. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    wie kan mij helpen aan een geborstelde regelaar 12v >30 a
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Mocht Gert-Jan er geen hebben, heb ik er wel eentje. Komt best goed.
     
  11. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    Hallo Rhelie Gert Jan zit nu naast mij maar die heeft er geen dus als ik hem kan overnemen van je hoor ik het graag
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Het is dus een 20 amp. regelaar. Is dat goed ?
     
  13. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    Dat is ook ruim voldoende.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ben weer thuis.
    Het probleem was dat het een auto regelaar was, die ging maar tot 7,2 of 8,4 Volt en dan doet ie het even op 12 Volt maar dan stopt ie er ook snel mee.
    Hij rook naar verbrande electronica en de fets werden warm.
    Er zitten 2 Mabuchi 540 achtige motoren in dus 20A moet kunnen.

    GJ
     
  15. martin peijen

    martin peijen

    Lid geworden:
    8 mrt 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    tilburg
    Laat me even voorstellen.Mijn naam is Martin Peijen ben 7o jaar Wilde na mijn pensioen een hobby Dat werd dus bootje bouwen en varen op afstand.Ik ben dus erg onervaren in electronica(weet er niets van).
    De boot is ongeveer 1.40meter 30 breed en50hoog.Nu heeft hij twee motoren van max power 400 7.2 v.
    zend/ontvanger T8FB radio link. en 2x 30r regelaar met bec en een savox 0230 voor het dubbelen roer.
    Nu is mijn vraag: hoe sluit ik dit aan? Een regelaar lukt wel dacht ik,maar de volgende niet.Wand zo ik verneem moet de rode draad er tussen uit.Maar waar moet de stekker dan in. in3-4-5-6-7-8 kanaal?
    Elke motor heeft trouwens een eigen accu 5000mah. dus hoe moet ik verder handelen.
    Zie bijlage.
    Mijn E-Mail mapeijen@gmail.com
    Ik hoor graag iets van u op wat voor manier dan ook.(topic of mail).Bijvoorbaat dank Martin
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. René de Vos

    René de Vos

    Lid geworden:
    27 apr 2019
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Maarssen
    Hallo Martin Peiejn de motoren sluit jr altijd aan op kanaal 3!
     
  17. martin peijen

    martin peijen

    Lid geworden:
    8 mrt 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    tilburg
    moet dan de rode draad weggehaald worden
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als je BEC gebruikt moet je bij 1 regelaar de rode dunne draad doorknippen, dus van de draad die naar de ontvanger gaat.
    De regelaar waar je dat niet bij gedaan hebt verzorgd dan de ontvangerstroom.
    Het is niet altijd zo dat motoren op kanaal 3 zitten, het kan elk kanaal zijn maar ik heb even de gebruiksaanwijzing bekeken en bij jou zit ie op kanaal 3.
    Je kan het testen, zet de regelaar met BEC op een kanaal, bijvoorbeeld kanaal 8.
    Er moet dan ook een ledje gaan branden op de ontvanger.
    Zet de servo dan op kanaal 3 en beweeg je gasknuppel, als de servo beweegt weet je dat het gas op dat kanaal zit.
    Dan prik je de regelaar op kanaal 3 en het roer op 1 of 4.

    Om 2 regelaars aan te sluiten is de simpelste manier om een Y-kabel te gebruiken.
    Dan gaat er 1 stekker in kanaal 3 en splitst ie in 2 aansluitingen waar je de 2 regelaars op kan zetten.
    Je kan het ook in de zender doen door een mixer te gebruiken maar dat kan een uitzoekwerk worden, dus simpel.. een Y-Kabel.

    GJ
     
  19. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Doorknippen is erg rigoureus. Herstel kan dan lastig zijn.

    Als je naar de connector kijkt van de ESC ,die je in de ontvanger steekt dan zie je aan een kant drie kleine lipjes. Die houden de metalen contacten vast. Als je met een mesje of een horlogemakersschroevendraaier het lipje van de rode draad iets oplicht, dan kan je de rode draad met het metalen contact uit de connector trekken. Vraagt wat handigheid, je zou eigenlijk drie handen moeten hebben. Als de draad uit de connector is dan deze isoleren. Dat is erg belangrijk. Als je dat niet doet, is een kortsluiting snel gemaakt.
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina