Wie kan me helpen, ik zit nieuw op dit forum heb een Wiltoys buggy 12428 maar nu een storing

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door johan1964!, 14 jul 2022.

  1. johan1964!

    johan1964!

    Lid geworden:
    14 jul 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijkerk
    Hij is net nieuw, een keer schoongespoeld met water, bij het opnieuw aanzetten gaan de lampjes zachtjes knipperen maar daar blijft het ook bij, ik kan helaas nergens vinden wat te doen, dus hoop dat jullie een oplossing weten.
    Alvast bedankt jk
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Wat heb je schoongespoeld met water? Hopelijk niet de ontvanger of de motorregelaar. Die kunnen daar niet tegen, behalve als het waterdichte exemplaren betreft.
     
  3. johan1964!

    johan1964!

    Lid geworden:
    14 jul 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijkerk
    Mijn klein zoon had door nat gras heen gereden daardoor was hij smerig geworden en dit dus er afgespoeld. Het zou dus zo’n water dicht exemplaar moeten zijn.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Daar zou ik niet zo heel zeker van zijn. Als je kijkt wat er is gebeurd:

    1. Het werk. Je kan met de auto rijden.
    2. De auto is vuil en je spoelt alles af.
    3. De auto werkt niet meer.

    Dan zou ik niet zo veel vertrouwen hebben in de waterdichtheid van de onderdelen. Water en en elektronica zijn geen grote vrienden.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    heb je de accu al een keer opgeladen?
    zit er rommel ergens in de motor?


    zoals hierboven al vermeld, men zegt altijd wel waterdicht, maar dit wil niet zeggen dat je er onderzeeer mee mag spelen.
    zelfde als waterdichte horloges. daar zit ook een indicatie op of hij alleen mist tegen mag komen, of dat je er op 100m diep mee mag duiken.

    Daarbij, water spoelt rommel naar plekken waar je het niet wilt.
    volgende keer is het beter om zowieso nattigheid te vermijden
    moet hij toch schoon, wachten tot de boel opgedroogt is, en dan verwijderen.

    En waterdicht is, net als bij horloges, nogal een rekbaar begrip.
    de auto alleen is natuurlijk helemaal waterproof.
    alleen de electronica niet. vaak staat er ergens op de doos of in de handleiding heel klein wel ergens een uitsluiting over zo'n waterdicht claim.
    Bij sommige merken is waterdicht ook echt wat je ervan denkt. bij andere merken mag je alleen op 10 meter afstand van een mistbank komen.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Stel, hij wil echt niet meer..
    If even vragen bij de winkel of ze er naar kunnen kijken.
    of uit elkaar schroeven, kijken of er electronica nat is geworden.
    ik verdenk met name de regelaar of de ontvanger..
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn nogal wat gradaties van waterdicht, meeste elektronica dat waterdicht gespecificeerd is is meestal spatwaterdicht, dat wil zeggen als er een spat water op valt dit niet direct naar binnen trekt.
     
  8. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Zo‘n ding is vrijwel zeker niet waterdicht. Even Googelen levert meer rokende natte exemplaren op.
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Los van de elektronica kunnen ook assen en lagers soms snel roesten. Eens door nat gras rijden is vaak niet zo erg, als je de auto snel en goed kunt laten drogen (ik doe het meestal met perslucht of in de winter voor de verwarming).
    Afspoelen zou ik nooit doen.
    Laat even wat langer goed drogen. Mss heb je geluk. Elektronica en water zijn vaak niet zo'n groot probleem zolang alles uit staat.
    Ik gok dat je ontvanger en/of regelaar het in dit geval begeven hebben. Dan zul je een beetje moeten investeren. Van wat gaan de lichtjes zachtjes knipperen? Anders fotootje.
     
  10. Klaas1961

    Klaas1961

    Lid geworden:
    4 aug 2022
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Rijswijk
    Ik heb zo'n zelfde auto en deze heeft een gecombineerde ontvanger met esc en die zijn kwetsbaar.
    Zelf heb ik er al 2 kapot gehad en maak alleen nog "schoon" met een droge kwast.
     

Deel Deze Pagina