hallo raf hier
in de club hebben we ook iemand met en sea commander
die heeft er 2 x 540 motoren in liggen direkt drive en die vaart op 6 nmh van 3 amp per motor
derzitten twee benneke schroeven onder 2 blad van 32 mm
als die boot op topsnelheid is dan raakt hij geen water zo snel is hij want hij heeft ook geen gewicht mee te nemen
de vaartijd is ongeveer 30 minuten dus een verbruik van om de 6 amp per motor
ze zijn water gekoeld de regelaars zijn V8 van graupner
dus alleen vooruit
het nadeel van zulke motoren is dat het gesloten motoren zijn ook die 600 700 en andere super en bb zooi
je kan aan zulke motoren niets repareren zijn je borstels naar de haaien ganse motor weg gooien
ik vaar met open motoren van Dr Speed of de pink van lrp
je kan daar de borstels van vervangen de anker kan er makkelijk uit om op een ankerdraaibankje terug de collector zuiver te draaien en noem maar op
plus je kan de voorloop regelen waarmee je het verbruik naar believen kan instellen binnen bepaalde grenzen
een gewone open car motor voldoet voor een boot zeer goed en een aluminium buisje rond de motor en twee messing buisjes op de borstel houders doen wonderen wat keoling betreft
je moet een motor kiezen met een groot koppel het toeren tal is van minder belang je gaat met een sea commander nu eenmaal niet racen ????????????????? of wel

:lol: