Wie kan mij artikel 2m-zwevers uit FMT 2005/7 bezorgen

In de FMT 2005/7 heeft een artikel gestaan waarin 10 verschillende 2 meter zwevers werden beoordeeld.
Ik ben hierin in geinteresseerd.
Wie zou dit artikel willen scannen en mailen naar mij ?

Ik ben voor volgend jaar op zoek naar een GFK 2meter zwever.
De aandachtspunten liggen vooral op thermieken en een beetje hellingen.
Vooral gedacht voor Fiss, Oostenrijk, ik ben een beetje verslaafd geraakt aan het vliegen daar.
Momenteel erg gecharmeerd van de Starling Pro angeboden door www.ed-modellbau.de
In de FMT2005/6 stond een review over deze zwever en speurtochten over het internet geven mij de indruk dat dit een hele leuke zwever zou zijn voor mij.

Kan je me helepen, stuur en P.B. dan krijg je mijn emailadrs.

Bedankt,

Hans.

Ik zal even kijken of ik morgen de scanner op het werk even kan claimen.
Stuur me even je mailadres dan heb je wat leesvoer voor het weekend :wink:

Theo, bedankt.
Alles is goed binnengekomen.
Leesvoer binnen 10 minuten op !!!!!!!

De Starling Pro komt er goed uit.
Ik ben op zoek naar een GFK-zwevertje om lekker mee te kunnen vliegen op de helling/bergen maar dat ook nog voor de niet-vakantie-dagen lekker kan thermieken.
Het echte hellingen met zwaar weer hoeft voor mij niet met dit model.

Toevallig ligt op mijn werkbankje een Gillette II van FVK zijn laatste behandelingen te doorstaan. Ik heb wel zijn neusje eraf gezaagd, het was de zweefuitvoering, om een vertraagd brushless setje in te bouwen.
Misschien dat het lukt om dit zondag gereed te hebben.

Prettig weekend,
Hans

We hebben zelf in de club een 10tal risks aangeschaft bij www.strat.at

Staat bij de hlg's, maar is ie absoluut niet. Vliegt al goed bij weinig wind (3) en zuinig vliegen. Bij een kleine uitgangshoogte kun je al meteen wat sneller gaan vliegen. Bij iets meer wind tot windkracht 6 gaat ie als een speer. Verzwaren tot 1,5kg is goed mogelijk, dus dan vliegt ie ook nog stabiel bij windkracht 6.

Remcon, bedankt voor je bijdrage.
Is inderdaad een hele leuke kist. Ik al twee zwevertjes in de 1,60m spanwijdte en 1 van 1,20m.
Maar ik ben op zoek naar een 2 meter zwever Voll-Gfk, 4klappenvleugel met goede thermiek-eigenschappen. Andere vereiste is een deelbare vleugel. Makkelijk in het vervoer, vooral als je weleens een grotere hond meeneemt. Op de een of andere manier moet ze toch altijd proberen tegen die lange vleugel (1,80m)aan te scheuren. Daarmee heeft ze al eens de sterkte uit een lijmverbinding gehaald van één van de oren van een vleugel van een kist van mij. Resultaat: na een tijdje vliegen even met wat meer snelheid naar beneden gaan (softliner), wat scherper omhoog trekken om een leuke looping te maken. kdjhfdkjhfl;sdkjghkdfjvbknbuvlv en je e-zwever gaat van 100meter hoogte met een noodvaart met driekwart vleugel onbestuurbaar recht de klei in. Schade: scheuren in de romp, vleugel beschadigd.
Beschadigde vleugel was misschien nog wel te reparen door een goede balsa/vleugel/modelbouwer, maar dat geduld en tijd heb ik niet.
Intussen vliegt er al weer een opvolger van hetzelfde model.

Hans.

Back