Wie kan mij een handje helpen met een Walkera heli model? ? Woonachtig in Lopik

Ik ben redelijk nieuw in het helikopter vliegen. Heb gevlogen met een klein 3 kanaals helikoptertje.
Maar nu kon ik een walkera 3d helikopter in het bezit krijgen. Is het mogelijk dat iemand mij helpt bij het afstellen van mijn helikopter ? Of kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen.

Ik heb alleen kennis van bestuurbare auto's, maar wou mijn hobby uitbreiden.
Zou hier graag hulp bij willen.
Als je een adres weet van een winkel die mij op weg kan helpen zou ik die ook graag ontvangen.

Ik ben zelf woonachtig in Lopik.

Met vriendelijke groet Stephan

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een Walkera 3d helikopter met een kds k-7x zender en bijbehorende ontvanger. Ik krijg die 2 niet met elkaar verbonden.

nou Stephan, dat is dus een sprong in het diepte.

Afijn, welkom.

1. welke heli heb je gekocht van Walkera.

2. Een walkera met standaard eigen walkera ontvanger, gaat niet communiceren met een KDS zender. Alleen met Devo Zenders.

3. in het "Algemeen" gedeelte hier op het heli forum staan een paar nuttige topics om eens te lezen als beginnend piloot.

Hallo er is een kds k-7x zender met bijbehorende ontvanger voor gekocht. Nu krijg ik door alle problemen een vol hoofd. Nu zou ik de hobby graag plezierig houden. Ik zou heel graag willen leren vliegen, maar door mijn handicap overzie Ik de problemen niet meer en ben ik geneigd het aan de kant te zetten. Maar ik kom van verder dus ik doe dat niet. Maar voor mijn veiligheid vraag ik hulp van iemand. Wie o wie zou mij willen helpen,

Welkom Stephan :-)

Walkera
en Lopik ook in de titel opnemen voor meer lezertjes/kennis/Walkere/hulp uit jouw buurt?Titel kun je wijzigen door eerste bericht te wijzigen -> meer opties. Berichten worden na vier weken bevroren, daarna moderator om wijziging vragen d.m.v. klik op
report.gif
waarschuwingsbordje naast betreffende bericht.

Er zitten drie vliegclubs bij jou om de hoek, De Vier Poorten, op 7 kilometer.
Iets verder
www.modelvliegclubutrecht.nl
of
www.mvcwoerden.nl

Mocht dat niet voldoende zijn ;) vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:

Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

ejama9un.jpg

Dit is de heli waar het om gaat. Heb nog niet de juiste materialen om de accu op te laden en heb het juiste gereedschap nog niet aangeschaft. Wat het modelnr is weet ik niet.

tja, het lijkt een Walkera Dragonfly model.
Flybar uitgevoerd.

Welke merk ontvanger zit er nu in ?

En die KDS set, heb je dat er zelf bij gekocht of kreeg je dat er bij geleverd?
Er van uitgaande dat dit een 2e hands overkoop is?

Alleen breekt de antenne af van de remote bij het uit de doos halen van de helikopter. Dat uiteinde dat je 90% kan buigen. Is dat erg ?

ik ben zelf niet zo thuis in de kds zenders en ontvangers.

Maar je kunt kijken via google - youtube of je de k-7x zender kunt binden met de k-8x ontvanger. Zo niet, de 7x ontvanger erop monteren.

Als je een beetje zoekt op google en youtube vind je vast wel een filmpje van iemand op de aardbol die zo'n binding al eens heeft gedaan.

Als je eenmaal contact hebt met de zender - ontvanger, dan kun je door naar de volgende stap.

...Is het mogelijk dat iemand mij helpt bij het afstellen van mijn helikopter ? Of kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen...

Allereerst welkom !

Jouw helikopter lijkt op een Walkera HM60B, maar die heeft standaard een zwarte kunststof rotorkop. Aangezien die op jouw foto blauw is, heb ik het vermoeden dat er flink aan 'gesleuteld' is. Ook gezien het feit dat de HM60B standaard met een Walkera zender werd geleverd (de WK2602 of 2802Pro) en jij hem hebt gekocht met een KDS zender/ontvanger.

Ook afgaande aan jou verdere informatie denk ik ook dat je hem niet vliegend hebt gezien...

Ik begrijp heel goed dat het niet leuk is om te horen, maar ik denk zo dat je eraan geen goede koop hebt gedaan (= om hem goed vliegend te krijgen moet je heel veel tijd en € investeren, eigenlijk veel te veel).
Echt waar, je valt van het éne in het andere.
Bodemloze, zeer frustrerende put.
Helaas weet ik dat uit eigen ervaring
Mocht je ooit weer een 2e hands helikopter aan willen schaffen: laat hem voorvliegen. ALTIJD ! Niet mogelijk, ongeacht de reden? NIET kopen !

Dus: koop een klein cp helikoptertje zoals bijvoorbeeld een Blade McpX met Spektrum zender, of een Walkera SuperCP met Walkera Devo zender, en ga hiermee flink oefenen. Stuurfoutje met die helikopters? Rechtopzetten en weer gaan. Krijg je er geheid plezier in / van !!

ehh das niet handig nee.
Daar zit ook nog een stuk antenne in.

Geen "ramp" het is hobby :D

Als dat 'knikbare' deel er daadwerkelijk af is (dus niet meer aan de antennedraad "bungelt" heb je wel een probleempje.
Onderdelen voor KDS zenders zijn niet te verkrijgen, dus dan moet je een andere zender.

Wat het bindenprobleem betreft: er zijn twee soorten KDS K8X ontvangers.
Eén soort bindt alléén met de KDS K7X zender, en de andere soort alléén met de KDS K7XII zender. Je kunt dit NIET aan de ontvangers zien.

2e hands en beginners..
trekt elkaar aan, zelden een goede combinatie. helicopters zijn verschrikkelijk gevoelig spul, als de voorgaande baas een heel klein beetje met de pet ernaar heeft gegooid, heb je een probleem.

wil niet zeggen dat hij niet kan vliegen natuurlijk. voor hetzelfde geld wil de heli met een andere zender/ontvanger zo de lucht in..
Feit dat de ontvanger en zender niet willen binden lijkt me apart.. zeker als het al ingebouwd zat, dan had het toch ooit moeten werken?
een zender "vergeet"doorgaans zijn binding niet..

Dus heeft het dan wel gewerkt?

Qua antenne op de zender: als de antenne werkelijk los is, dus de draad erin is ook kapot, heb je een uitdaging.

qua binden, krijg je wel lampjes op de ontvanger?
hoe vol zitten de batterijen nu? Wie weet heb je nu ene volledig lege accu, waardoor het ding net niet kan binden. Heb je een multimeter, kun je het voltage eens meten?

aanbieden in onderdelen..
die types zijn nou niet echt verschrikkelijk veel voorkomend..
verwacht een lang verkooptraject.. geen idee wat je er zelf voor hebt betaald?

Misschien handig om bijvoorbeeld een spectrum dx 6 te kopen, met 1 ontvanger.
kun je proberen. en de blade mcpx kan hier ook op aangesloten worden.

Maar omdat ik ook problemen heb met de lader van de lipo, weet ik om niet 100% zeker of er voldoende spanning in de lipo zit.

Ik denk dat het verstandiger is om even met wat kleiners te vliegen om het te leren.
Ik ga eerst goed research doen over de blade mcpx en de dextrum zender om met zoiets beginnen met helikopter vliegen. Dan heb ik gelijk sommige spullen voor de walkera. Dan maak ik daar mijn project van.

Dus wat heb ik volgens jullie nodig om deze hobby leuk te beginnen ?

Ik heb namelijk door dat dit forum vrij actief is en iedereen je wil helpen.
Dus Dank u hartelijk voor dit warme onthaal. Dit was "het" dat mij de beslissing gaf om dit door te zetten.
Dank u

Het mooiste is als iemand in de buurt je een beetje op weg kan helpen maar als je veel leest moet het zonder ook lukken. Helivliegen is iets wat je niet in 5 minuten onder de knie hebt. Je hersens moeten wennen aan de verschillende posities van de heli en de reactie die je vingers geven op de knuppels. Dit gaat aan het begin "wel eens" mis ;)

Oefenen en indien je een simulator hebt kan het je heel veel schelen. Je traint dan wanneer je wilt en krijgt een beter gevoel voor de heli. Een leuke tweedehands set wordt regelmatig aangeboden op het forum, Phoenix is een van de meest gebruikte. Soms met een Spektrum zender er al bij.

Back