wie kan mij helpen afstellen gyro king 3

hallo allemaal
een vriend van mij heeft een honeybee king 3 overgenomen
nu is het probleem dat deze rondjes blijft draaien
heb naar de pot meters proportion and gain gezocht maar deze kan ik niet vinden wel de pot meters limit en delay nu is mijn vraag is dit hetzelfde?
zoniet waar dienen deze potmeters dan wel voor?
zoja wat is dan de gain en wat is dan de proportion?:confused::confused:

is er iemand die mij hier duidelijkheid kan geven?
hebben zelf ook geen handleiding erbij gekregen:2gunfire:

Heli

Gyro

Google: Your best friend

Even snel tussen diner en toetje

En daarbij ook nog, dit is dus geen fp/coaxiaal heli.

Laatst bewerkt:
hallo allemaal
een vriend van mij heeft een honeybee king 3 overgenomen
nu is het probleem dat deze rondjes blijft draaien
heb naar de pot meters proportion and gain gezocht maar deze kan ik niet vinden wel de pot meters limit en delay nu is mijn vraag is dit hetzelfde?
zoniet waar dienen deze potmeters dan wel voor?
zoja wat is dan de gain en wat is dan de proportion?:confused::confused:

is er iemand die mij hier duidelijkheid kan geven?
hebben zelf ook geen handleiding erbij gekregen:2gunfire:

· Limit (op de ´gyro´)
Met het afstellen
van de limit zorg je ervoor dat de maximale uitslag van de servo zodanig wordt begrenst dat de tailpitch-slider’ alleen binnen de grenzen van de staartas kan bewegen, en in voldoende mate;

· Delay (op de ´gyro´)
Met het afstellen van de ‘delay’ (vertragingstijd) zorg je ervoor dat de gevoeligheid van de gebruikte servo past bij de ‘gyro’. Hoe langzamer de servo hoe groter de delay-waarde. Is de waarde te laag dan zal de staart bij het terugkomen niet op het neutrale punt stoppen, maar doorschieten;
· Gain (op de zender)
Met het afstellen
van de ‘gain’ kun je de gevoeligheid van de ‘gyro‘ instellen. Hiermee zorg je dat de ‘gyro’ weet hoeveel de servo(arm) verplaatst moet worden, gezien de zijdelinkse beweging die de staart van de helikopter maakt, in een gegeven situatie.

Groeten
Martin

draait ie snel naar links?

zet je trim in midden, dan pas aansluiten.

eenmaal aangezet niet meer trim gebruiken! anders denkt gyro dat jij stuurt en gaat hij uit HH mode. Esky moet eigenlijk gewoon rudder trim met secondelijm vast zetten want die moet je nooit gebruiken.

op zender van esky king heb je een gyro schakelaar. Die moet naar beneden! (op nul uit mijn hoofd) je ziet dan een rode licht branden op je gyro. Hij moet constant blijven branden anders ben je in rate mode

stuur naar rechts en je moet je staart servo zien trekken aan de linkagerod naar voren.

hou je heli in je hand en beweeg snel naar links... je staart servo moet ook weer trekken en niet naar achteren duwen.

Back