Wie kan mij helpen in de keuze voor nieuwe Offroad (Kit)?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DeBolle, 16 aug 2013.

  1. DeBolle

    DeBolle

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amersfoort
    Beste Medeleden,

    Ik ben oriënterende op een nieuwe RC offroad auto.
    Al veel modellen heb ik diepgaand onderzocht, ik kom er alleen niet uit en zoek daarom om extra input.

    Mijn budget is ongeveer 400 euro en uiteraard brushless!

    De opties die ik nu voorbij hem zien komen en op mijn lijstje staat zijn:
    -E-revo 1/16
    -HPI Savage XS Flux (Kit)

    Ook zag ik op de PK Racing website de volgende auto
    TRC BLACK BUGGY ELEKTRO 1/8 brushless
    Nou heb ik toevallig nog 2 auto Kyosho inferno nitro auto's, die zouden mooi als donor kunnen dienen voor deze.
    Heeft iemand ervaring met deze auto?

    Ik zou het leuk vinden om hem als Kit te bouwen, maar rollend chassis is ook prima! Ik zag bij Toemen ook Traxxas als rollend chassis, die kun je zelf afbouwen. Met een goedkope Motor zou ik dan nog een 1/8 Revo kunnen opbouwen. Andere merken sta ik voor open!

    Heeft iemand misschien nog input?
     
  2. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik neem aan dat je wil bashen. En dus geen circuit werk wil gaan doen.

    Als dat zo is zou ik persoonlijk voor de e-revo 1/16 gaan. Wat ik er zelf van gehoord en gezien heb. Heb je er een hele leuke en degelijke auto aan. Denk persoonlijk dat wat leuker rijdt als de savage.
    Onderdelen zijn goed te krijgen, mocht het nodig zijn.

    Een 1/8 revo is een heel stuk duurder. Ook de accus en banden zijn aanzienlijk duurder.

    Als je een buggy oid zelf van elektronica gaat voorzien. Kies dan voor fatsoenlijk materiaal en doe niet te goedkoop. Daar ga je namelijk echt spijt van krijgen.
     
  3. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Team C heeft mooie kits in zeer uiteenlopende prijsklassen, zowel buggy als Short Course, zowel 2wd als 4wd. Is een vrij nieuw merk, maar aardig aan het opkomen volgens mij. De goedkopere modellen waren eerder te koop als Ansmann.

    HOME | PRO-Buggy / RC-Store-Online

    Wil zelf een TC02 Evo bouwen binnenkort.
     
  4. stijn r.

    stijn r.

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    277
    Als het echt alleen maar offroad is stampede vxl 2wd/4wd
    Ander de rustler vxl of slash vxl mss
     
  5. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Savage XS kit is moeilijk als je 400 wilt aanhouden.
    Kit kost 160-180, ligt eraan waar je besteld.
    Ezrun combo kan je van ebay plukken voor 110 euro en dan mogelijke douane kosten.
    Degelijke servo is ook al snel 40 euro, dan zou je nog 70 euro overhebben voor Lipo's en een zenderset.

    Ik heb ook geprobeerd om +/-400 aan te houden, al zit ik er al ruim 200 euro overheen maar ik wil op deze wagen niet besparen.
    Plus het is mijn eerste kit, dus moest ook verf, tape, etc. erbij bestellen.
     
  6. Dudderie

    Dudderie Guest

    Sjah, goedkoop is duurkoop.
    wat je kunt overwegen is een Ofna ultra lx 2e kit (ongeveer 199$, dus met invoerrechten etc ongeveer 200 eu) komt wel verzendkosten bij, weet niet hoeveel dat is. Er zijn veel mensen zeer positief over deze buggy in deze price range en vergelijken hem kwam wegligging en balans met duurdere Durango's en Mugen's.
    dan heb je nog 200 euro over voor een mooie mamaba monster set.

    Accu's en lader moet je los zien van je kit anders koop je een slechte kit om geld over te houden voor je accu's. Daar ga je spijt van krijgen.
    Die accu's kun je het beste bij hobbyking halen. kijk dan voor de nanotech. Die zijn goed en zeer redelijk geprijst.

    Ik ga er wel vanuit dat je een buggy zoekt, misschien wil je wel heel iets anders.
     
  7. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    Je kan ook nog een lrp kit overwegen.
    Zijn stevige autos als rtr dus kit lijkt mij dan ook
     
  8. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    2e hands 4pede? Zelf gedaan en ben er erg blij mee. Ik weet niet in hoeverre offroad offroad is bij jou maar bij de meeste offroad gebieden is de merv niet echt thuis, zandvlaktes zijn oke. Als er stenen (halve bakstenen) liggen dan wil het niet echt en onregelmatig (met veel diepe kuiltjes waar de banden in zakken) of grote heuvels willen niet echt. Kortom dan is een 4pede veeel stabieler. En in mijn opinie naderhand goedkoper. Een merv vraagt bij een beetje ruig bashen elk halfjaar een nieuw setje diffs.... Verder moet de axle carriers echt naar alu (gpm bv.), andere banden (stock is niet echt offroad), rpm A-armen, en die lijst is nog veel langer. Leuke wagen hoor, echt waar, maar je moet wel weten dat je een hoop gaat upgraden. Maar hij blijft me toch wel vaak verbazen van zn snelheid. Als je er bv /10 buggy bandjes (€10 op conrad, werken goed) onder zet heb je op kort gras erg goede prestaties. En als je dan al die upgrades hebt gehad is hij ook wel echt sterk, echt heel sterk. Bekijk maar eens de eerste 2 afleveringen van skateparkpain van djmedic. Oke, niet aanbevolen er zo mee om te gaan maar oke.
    Vooral zn grote maakt het gewoon een grappig ding....


    Beslis zelf even wat je er echt mee wilt gaan doen. Veel springen over grote zandheuvels op een bouwterein, of in een park door kort gras en vrij egaal zand, bv. strand of een grote zandbak met soms wat skateparken.
     

Deel Deze Pagina