Wie kan mij helpen met bekleden en eventueel verven

Beste lezer,

Ik ben bezig mijn Calmato te repareren. De staart en vleugels zijn beschadigd, waarvan de staart zwaar. Ik ben van plan om de romp,vleugels, horizontale staartvlak opnieuw te bekleden. Over de romp zit ik nog na te denken om die gedeeltelijk te schilderen. Mijn vraag is wie heel handig is in het bekleden van vleugels, staart en horizontale staartvlak? Eventueel een spuitcabine heeft voor de romp, want deze is gestript. Ik ben bereidt je hiervoor te betalen.
Ik lees het van je.
Vriendelijke groet.

Op de site van Hobbyin.nl kun je onder het kopje bespanfolie een uitgebreide handleiding vinden over hoe je moet foliën. De romp kun je beter in de folie zetten omdat dat een nette en lichte afwerking geeft hetgeen met verven heel moeilijk is. Ook zit je met de brandstofbestendigheid van verf. Ook blijft Oracover (en ook de chinese folie) wel goed zitten wat bij de originele Calmato folie niet het geval is.

Naar mijn mening is een Calmato romp bekleden makkelijker dan schilderen. Hij heeft nagenoeg alleen rechte vlakken. Probeer niet om de romp met hele grote lappen folie te bekleden. Zeker in het begin is het makkelijker om meerdere overlappende kleinere stukken aan te brengen. Je krijgt dan wel naden, maar daar zie je vanaf twee meter al niets meer van.
Succes,
Hans

Bedankt mensen zover, ik ben ook van mening dat ervaren handen het werk "lichter" maken, zeker met opspannen!

Back