wie kan mij helpen met het copieren van een 12C508

janhein

PH-SAM
Beste mede forum leden.

Ik heb in een aantal van mijn raketten een timer zitten die er voor zorgt dat op het juiste moment de chute er uit wordt gegooid. Zo dat het geheel ook weer veilig aan de grond komt.

Deze timer bestelde ik voorheen altijd gewoon in de States,maar helaas worden ze niet meer gemaakt, en zijn ze vervangen voor een ander type dat een iets andere maat heeft.

Probleem is nu dat de nieuw uitvoering niet meer in de raket past en ik alleen met een hoop sloop werk de boel kan aan passen.

Wat ik dus graag wil is die timers zelf gaan maken .geen probleem op zich alleen zit er een Eeprom in die ik moet programeren /copieren.

Ik heb een nieuwe originele liggen en die wil ik graag dupliceren.

Model is 12c508 smd uitvoering (gewoon te koop bij conrad).

Nu heb ik wel een apparatje gevonden waar ik de gewone uitvoering mee kan copieren maar deze smd dingetjes passen daar niet in.

Zijn er adapters te koop waar mee ik een SMD in een gewone houder kan klemmen.

of zijn er copiers/programmers te koop waar ik een smd IC in kan klemmen.

thanks in advantage ;-)

Jan-Hein

Er zijn adapters te koop waarmee een SMD uitvoering in een gewone voet past.

Hans Delemarre

Dit zijn tips waar ik iets mee kan :-)

En ik weet inderdaad niet of ik de chip kan copieren ,maar das een kwestie van uitproberen toch ?

Bouw een simpele lezer via bv de ponyprog PIC programmer. Als je hem leest en je leest alleen maar 3FFF dan is hij of beveiligd of je lezer werkt niet goed. Kwestie van een niet beveiligde 12F508 schrijven en lezen om te kijken of je programmer werkt.

Back