Wie kan mij helpen met (vermoedelijk) Reely P-190?

• Topicstarter Topicstarter CptChaos
  • Startdatum Startdatum
C

CptChaos

Guest
Onlangs heb ik via-via een (vermoedelijk) Reely P-190 gekregen.
Ik vermoed dit, omdat op het frame waar alles op zit enkel en alleen P-190 staat en ik met een zoekactie eigenlijk vooral Reely en Conrad vind.
Ook lees ik berichten dat de Conrad P-190 hetzelfde is als de Reely, vandaar.

Bij mij is deze twee wiel aangedreven, maar dat is an sich niet zo'n probleem.
De auto heb ik ready to race gekregen, het enige wat ik moet fixen is een body.

Ik kan wel wát vinden, maar geen body zoals ik eigenlijk hebben wil.
Het is overduidelijk dat de auto eigenlijk vooral een on-road auto is, de bodies die ik vind (wel twee stuks) zijn dan ook on-road auto's.

Maar ik wil echter de auto ombouwen naar een strandbuggy of een truggy (wat precies ben ik nog niet helemaal uit, is ook afhankelijk van wat mogelijk is en wat niet).
Ik kan zelf op het internet echter niet vinden, of hier bodies voor zijn of wat ik moet doen om hem hier naar toe om te bouwen.
Hebben jullie wellicht wat tips voor me, die mij op weg helpen of andere adviezen?

als jij een P-190 frame hebt en je wilt er een off roader van maken dan is denk een optie om de ophanging van een P-240 dit is het chassis van de Buggy/truck. weet eerlijk gezegd niet zeker of het allemaal zo over te zetten is maar op foto's te zien zou ik zeggen dat je het zo zou moeten kunnen omzetten.

Christiaan,

Dank voor je bericht. Ook dat is zeker iets om rekening mee te houden, bedankt voor de info! :)
Ik ga eens kijken of ik ergens een dergelijke ophanging / chassis kan vinden. :)

Heb je ook enig idee waar ik dan bodies kan vinden ervoor?

Ik heb even wat foto's gemaakt, klikbaar voor groter:
Boven aanzicht:
dGpYr03.jpg

Linkerzij aanzicht:
ZSj0ppj.jpg

Rechterzij aanzicht:
nqSTAZS.jpg

Mocht iemand liever thumbnails zien, de collectie is beschikbaar via P-190 - Imgur.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Momenteel is de auto 2wd, ik zit te denken (mocht het allemaal kunnen wat ik wil) om hem om te bouwen naar 4wd. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
om er een 4wd van te maken zul je nog een diff, aandrijfassen en cups nodig hebben. wat ik zo op foto's kan zien zou ik zeggen dat de chassis 1:1 is maar het grote verschil zit hem volgens mij in de de draag armen maar meer kan ik zo niet zien. het lijkt mij wel goed mogelijk om hem om te bouwen

om er een 4wd van te maken zul je nog een diff, aandrijfassen en cups nodig hebben. wat ik zo op foto's kan zien zou ik zeggen dat de chassis 1:1 is maar het grote verschil zit hem volgens mij in de de draag armen maar meer kan ik zo niet zien. het lijkt mij wel goed mogelijk om hem om te bouwen
Kijk, dat is al een stuk gerustellender inderdaad. :) Ik heb zelf op Conrad ook een setje gevonden waar alle benodigdheden in zitten ervoor.

Nu nog een webshop waar leuke bodies te halen zijn en ik ben helemaal happy. :)

4wd upgrade + ombouw naar offroad.... Zou je dan niet op zoek gaan naar iets anders? De kosten zullen bij de ombouw aardig oplopen.

Nja 4wd weet ik nog niet zeker, is even afwachten wat de auto offroad doet met 2wd :)
En voordeel is dat ik deze P-190 rijklaar heb gekregen. :) Ik kan alleen nergens bodies vinden voor zowel P-190 als P-240, of kijk ik nou écht zo scheel? Of kan ik gewoon een willekeurige 1:10 body ergens halen en die erop doen? Lijkt mij dat je specifieke bodies moet hebben of niet?

Mocht het nog niet duidelijk zijn; ben tamelijk groentje merk ik, hahaha!

EDIT:
Ik lees op http://www.modelbouw.nl/merk/reely dat Reely het huismerk is van Conrad, geen probleem, er staat ook dat veel onderdelen van HPI zouden passen, maar geldt dat ook voor de body(shells)? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op de wielen gemeten, zowel de lengte (hart op hart) als de breedte en kom dan op 255mm lengte en ongeveer 180mm lengte, neem aan dat het laatste geen al te groot probleem gaat zijn. :)

Van onroad naar buggy gaat je zeker wel lukken. Ik heb het ook gedaan.
Conrad had van die auto ook een buggy-uitvoering, de Cobra2.
Ik heb nog wel ergens foto's van dat project. maar dat moet ik even opzoeken (stonden altijd op hyves...)
Ik heb de auto toen nog verder aangepast (breder gemaakt) met onderdelen van de hotlander.
Hij reed op zich wel erg goed, maar 90 op een offroad baantje is voor een 1/10 wel erg hard.......

Kijk, dat is nog eens gaaf! Mooie bodyshapes ook, die blauwe helemaal, precies een bodyshape wat ik zoek. Enig idee waar ik dergelijke bodyshapes kan vinden? Meeste webshops die ik vind kom ik het absoluut niet op tegen.

Bandjes bestellen e.d. is geen probleem uiteraard, maar ik zit vooral met de bodyshapes, kan nergens goeden vinden.

De blauwe body is een nissan calsonic van 180 breed. Deze zat bij de auto toen ik hem kocht.
De truck body is van conrad (kant en klaar) en de zwarte is origineel van de cobra2
De bandjes heb ik ook van conrad, 9,95 per 4.
Je zou ook kunnen zoeken op marktplaats naar de carson cr4, dit is in principe dezelfde auto.
De bodemplaat is trouwens een eigen maaksel. Dit heb ik gedaan, omdat de originele bodemplaat wel erg veel openingen had waar zand en andere rommel doorheen kon komen.
Het chassis was trouwens een p-280 (dat was de monstertruck versie, iets breder dan de buggy)....ook van conrad.

Als je de auto gaat verbouwen, hou er rekening mee dat het behoorlijk in de papieren kan gaan lopen.
Maar aan de andere kant.....daar is het ook een hobby voor!!

Bedankt voor je bericht, ik heb nu denk ik wel genoeg voor zodat ik eea kan vinden met Google bijvoorbeeld. Ik weet voldoende, super bedankt iedereen!

Maar wel goed voor een ombouw-project!
Je hebt voor weinig alle onderdelen!
Koop je ze nieuw, dan moet je toch rekenen op een euro of 100

Back