Wie kan mij info geven over Fpv?.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Ch.landmeter, 11 jan 2017.

  1. Ch.landmeter

    Ch.landmeter

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zevenaar
    ik heb een DJI Phantom 1 en wil daar een camera onder hangen. Zag bij een webshop een zendmodule die het a/v signaal van de camera via de 5.8 mhz band doorzendt naar een converter (LIEBER) op de grond en die
    de 5.8 mhz. converteert naar zeg maar 2.5 mhz. en dit signaal op zijn beurt doorzendt haatr een tellefoonscherm.
    Mi.moet dit kunnen maar ik heb een ander bericht ontvangen dat dit niet kan omdat de PANTOM1 zelf op 5.8 mhz., die zelfde frequentie, zou werken hetgeen niet waar is want deze werkt gewoon op 2.5 mhz.
    Wie weet het?
    Dank bij voorbaat
    Chris
     
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Hoi Chris,

    Stuur de link is door waar je deze gezien hebt?
     
  3. Ch.landmeter

    Ch.landmeter

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zevenaar
    Ard
    Het is niet zozeer een link,maar ben na jaren met een zwever gevlogen te hebben weer aan wat vliegen begonnen, en heb zodoende een dronetje gekocht waarbij geen camera zat
    Op internet wat aan het zoeken geweest en kwam bij minicopters in Ede uit die een setje verkoopt zoals hierboven omschreven, dus een camera, Hero 3 of 4
    waaraan een 5.8. zendertje gekoppeld wordt en welk signaal op de grond weer omgezet wordt naar een wifi frequentie voor een smartfone. Echter toen ik eergisteren telefonisch contact had werd mij door een ander als de eigenaar van dit bedrijfje verteld dat dit niet met een DJI1 zou kunnen omdat deze op andere
    frequentie zou werken als de andere DJI's, dus de 2,3,4, hetgeen niet klopt, en vandaar mijn
    vraag. Ik wilhelemaal geen profi op dit gebied worden maar wil als pensionada van de winter wanneer ik langdurig inSpanje verblijf wat te doen hebben.
    Chris L.
     
  4. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik snap hem Chris,
    Heb zelf weinig verstand van de Phatoms omdat ik ze meestal zelf bouw maar weet wel van frequenties.
    Het is inderdaad niet aan te raden om 5,8Ghz besturing met 5,8Ghz video TX/RX te combineren.
    Gelukkig zijn er ook 2,4Ghz video TX/RX video sets.
    Zelf ben ik hier niet zo weg van omdat mijn besturing op 2,4Ghz zit.
    GoPro heeft een inbouwde Wifi die je met jouw 5.8Ghz besturing zonder problemen kunt gebruiken.
    Je kunt het beeld dan op je telefoon zien dmv de GoPro app.
    Zitten wel wat nadelen aan, iets vertraging en mogelijk geringe afstand mogelijkheid.
    Deze meneer komt er toch een heel eind mee, maar deze versie heeft ook besturing op 2,4 Ghz.

    Wellicht toch voor jou het proberen waard?
     
  5. Ch.landmeter

    Ch.landmeter

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zevenaar
    Ard
    De info die ik van de tijdelijke zaakwaarnemer van bewuste webshop kreeg klopte niet. Alle DJI Pantoms type 1,2,3 en mogelijk meer in dit type werken in de frequentie 2.4 mhz. De info die ik van die bewuste mijnheer kreeg was dat alleen de Phantom 1, als uitzondering op de 5.8 mhz zou werken. Hij heeft zich vergist in een ander DJI type, ik dacht iets met L.... die wel op deze frequentie werkt en dat men daarbij uiteraard geen zendertje in moet hangen van dezelfde frequentie. Zelf in het verre verleden ook wat in hoogfrequent techniek gedaan, dus niet een gehele analphabeet op dit gebied.
    Dank voor je reacties,
    (Ps: mi. Weet de eigenaar van dit bedrijf wel echt van de hoed en de rand !) .
    Chris
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  6. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Dat was de phantom die op 5,8 vloog en er een 2,4 ghz wifi cam onder had hangen, die heb ik ook gehad, weinig vrienden gemaakt met vliegen, als ik opsteeg dan viel de video verbinding van de 5,8 zenders weg
     
    Ard Schell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina