Wie kan mij iets vertellen over welk type motor dit is. Ik heb al gezocht naar kom er niet uit Hopende dat jullie expertise mij verder kan helpen.
Als ik naar het onderblok kijk zou ik STS of Traxxas zeggen, naar mijn weten heeft Traxxas geen 3cc (.18) dus lijkt het mij een STS fabrikaat.
Plaats misschien eens een foto van de volledige auto, als het nog de originele motor is kan die misschien gelinkt worden aan het type chassis.
Zeker komen ze en alle info is van harte welkom aangezien ik geen flauw idee heb. Ik ben totaal nieuw en hoor graag hoe of wat ik heb al veel gelezen hier op het forum en dat is zeer duidelijk en leerzaam
Kijk, een motor is een motor, is er iets specifieks wat je wilt weten? Als je bv op zoek bent naar een nieuwe zuiger/cilinder set heb je al voor een 80 euro een compleet nieuwe motor. Force Engine 17 CNC Nitro 2-takt automotor 2.76 cm³ 1.7 pk 1.25 kW kopen ? Conrad Electronic Of van Ali 1/10 Rc Truck/Buggy Nitro 2.45cc Motor Fc18 Motor Voor Rc Auto 'S Go Vrx Race Buggy Rh1006 P0014 Rh100 Rh1001 Rh1008 Rh1030| | - AliExpress Als het gaat om een fabrieksinstelling, nah, je kunt beter de motor afstellen naar de vele handleidingen die je hier en op bv youtube kunt vinden want een basis afstelling is meestal niet de perfecte. Als het gaat om een aanbevolen gloeiplug, een R3 of R4 is meestal gebruikt bij dit soort motoren.
Jazeker wil ik iets specifiek weten nAmelijk welke motor zodat ik de basis afstelling kan zetten aangezien hij niet start
Precies aan de tegenovergestelde kant van het motorblok van waar je de "18" ziet staan, staat vaak het merk/afkorting/symbool. Dus, onder de "exhaust 90⁰ manifold"
waar in een hoop gevallen de handleiding DE oplossing is, is in het geval van brandstof methanol motoren dat eigenlijk niet het geval. en zo'n beetje alle motoren werken op dezelfde manier. zeker qua naalden. volg deze link: https://www.modelbouwforum.nl/threa...en-carburateur-van-een-model-race-auto.15402/ en volg de methode die daar wordt uitgelegd. Zorg in ieder geval dat je gloei plug driver goed stroom heeft. als de plug niet gloeit, of niet goed, start de boel ook erg slecht. zorg dat er peut in de motor komt. dus tank vol, in theorie zou je met een paar keer trekken brandstof heen en weer moeten zien gaan. zie je dat niet, vinger op de uitlaat en nog eens trekken. dit mag met vol gas, geen stroom op de gloeiplug. in principe met een paar keer trekken zou je peut in de carb moeten zien komen. vanaf daar zou hij moeten gaan starten..