wie kan tips geven

hey mensen

ik vond op de zolder nog een oude helicopter
maar weet niet wat voor 1 het is

maar wat voor motor en electronica raden jullie aan
en zender enzo

want wil hem weer opbouwen het enigste wat ik weet is dat volgens mijn vader dat hij rond eind 70 is

ik zet er morgen even wat foto's op voor de duideljikheid

nou fijn!!! dit ga ik zeker volgen!
denk dat de bearings alvast eens lekker zullen gesmeerd mogen ;-)
zal een leuk werkje worden om terug leven in te blazen...
nieuwe dempers etc zijn zeker nodig...

qua electronica hangt dat van je eigen kunnen en noden af en grootte vd heli...
gewoon sport vliegen zijn gewone 3001 (of digitale versie ervan) futabas eigenlijk al voldoende, brushless HV servos zullen wellicht een overkill zijn ;-)
op de tail zou ik toch wat goeds zetten, digitaal en toch zeker 0.10sec
FY 401 v futaba is perfecte gyro, kan je hier op wss nog vinden vr e prikje...
ook een bec met remote glow is mega handig!
of zou jem op Electro zetten?

Dan heb je wel een oudje, maar komop met de foto`s !
Wij gaan je helpen. (en zijn stinkend benieuwd wat jij daar heb staan)

hey mensen

ik vond op de zolder nog een oude helicopter
maar weet niet wat voor 1 het is

maar wat voor motor en electronica raden jullie aan
en zender enzo

want wil hem weer opbouwen het enigste wat ik weet is dat volgens mijn vader dat hij rond eind 70 is

ik zet er morgen even wat foto's op voor de duideljikheid

Een foto of zo is altijd handig, want zo tasten we een beetje in het duister.

Als het een heli is met een dunne as naar de hekrotor (de as door de staart bedoel ik) dan NIET het advies van ketnet volgen voor wat betreft gyro en snelle servo, maar gewoon een goedkope rategyro en een eenvoudige maar goede servo (bijvoorbeeld S3001 als de heli niet te groot is) want die ouwetjes kunnen juist helemaal niet zo goed tegen dat moderne spul.

Veel succes met dit project

Groet, Bert

Ik heb nog wel een ouwe tolgyro liggen uit die jaren , toendertijd was dit wel de luxe versie die volledig instelbaar was .
Ben benieuwd naar t model , heb zelf diverse ouwe heli`s gehad , altijd leuk die ouwe dingen .

Ik heb nog wel een ouwe tolgyro liggen uit die jaren , toendertijd was dit wel de luxe versie die volledig instelbaar was .
Ben benieuwd naar t model , heb zelf diverse ouwe heli`s gehad , altijd leuk die ouwe dingen .
ja is wel een leuk ding

mensen mjin excuses dat er nog geen foto's zijn maar het weer laat het hier niet toe om leuke foto's er van te maken
zodra het mooi weer is maak ik direct foto's

bij deze de foto's

kan wezen dat het geen oudje is maar moet me pa wel gelove jullie mogen oordelen

2011-08-28204902.jpg

2011-08-28204854.jpg

2011-08-28204842.jpg

sorry voor de slechte foto's maar kwam erachter dat me camera kapot was gegaan deze zijn met de telefoon genomen

Een MFA , denk een 500 uitvoering .
Kan niet goed zien of t een collective pitch is of een FP .
Ik denk persoonlijk dat t zonde is om er geld aan te spanderen , maar t jouw eigen keuze natuurlijk .
Even afwachten wat de rest ervan gaat zeggen .

Een MFA , denk een 500 uitvoering .
Kan niet goed zien of t een collective pitch is of een FP .
Ik denk persoonlijk dat t zonde is om er geld aan te spanderen , maar t jouw eigen keuze natuurlijk .
Even afwachten wat de rest ervan gaat zeggen .
hoezo zou dat zonde zijn als ik vragen mag

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, inderdaad een Schlüter 222/Heliboy mechaniek. Levensgevaarlijk lijkt me om hier nieuw leven in te blazen als je niet bekend ben met deze dingen. Volgens mij heb ik deze een tijd geleden op MP aangeboden zien worden???

Een bouw-vriend van mij heeft dozen vol onderdelen van Schlüter en heeft ook nog een paar van deze Heliboy's staan.

Nee, ondanks mijn plezier van het bouwen zou IK persoonlijk hier niet aan beginnen.

Back