wie kent deze akkus

Dat zijn de cellen die in iedere laptop wel terug te vinden is....

Bij verkeerd gebruik zijn alle Lithium Ion accu's gevaarlijk! Ook deze kunnen klappen en of in brand vliegen.
Gekker nog, zelfs NiCad's kunnen ontploffen en brand veroorzaken.
Bij goed gebruik, volgens de voorschiften, is de kans op brand en dergelijke heel erg klein. Helemaal uitgesloten is het nooit maar ja wat is dat wel hier in het ondermaanse?

Je moet een lader hebben die geschikt is voor het laden van LiIon accu's. Als je zo'n groot pakket gaat samenstellen dan zal de lader dus ook een grote stroom moeten kunnen leveren anders duurt het laden heel erg lang.
Overigens wat wil je met deze cellen gaan aandrijven. Ik las namelijk een heel belangrijk zinnetje en dat was deze: Bereits in die Zelle integrierte Schutzschaltung, Strombegrenzung, gegen Überbelastung bzw. Kurzschluß.
Ik weet niet of je duits kunt lezen maar er staat dat er in de cellen een beveiliging tegen te hoge stromen en kortsluiting is ingebouwd. Helaas staat er nergens bij welke stroom die beveiliging inschakeld en wat er dan gebeurt. Men heeft het verder in de specificaties steeds over stromen van minder dan 2Amp dus als dat alles is wat je uit een enkele cel kunt trekken dan is dan niet zo heel erg veel.

De beveiliging van sony cellen (zoals gebruikt in video camera's en oude GSM telefoon) is een soort smeltzekering.
Kortsluiting of te veel stroom = einde cel, maar geen ontploffing of zo.

even een mega oud topic op hoesten.

maar ik gebruik twee van deze "cellen" voor de ontvanger.
en deze laad ik met mijn ouwe robbe lader op 500mah en dat 4 uur lang.

werk goed moet ik zeggen
wist ook niet dat het lipo's waren hoor

maar worden niet heet tijdens het laden.
en kan er uren mee sturen

Back