wie kent deze electrozwever?

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Hallo,
Ik heb een paar dagen geleden een complete electrozwever gebruikt gekocht maar ken het type niet. Wie wel?
Spanwijdte 2.60m. Vleugels zijn 3-delig; net naast de ailerons zit de scheiding. Er zit een Venti 600 met 1:2.8 gearing in. Volgens de verkoper zou het een Precedent zijn maar daar kan ik niks over vinden. Hij vliegt fraai trouwens. Als ik weer geld heb gaat er een brushless-Lipo combi in :D
Ik ben benieuwd.

Groeten
Arjan

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Arjan,

dit model is een simprop daedulus, met iets vertgrote spanwijdte en rolroeren. Bij MVJV zijn er twee gebouwd, één vliegt er nog met de venti motor, de andere is in het verleden verkocht. Als de romp van triplex is gebouwd dan denk ik dat dit het verkochte exemplaar is.

Hi Arjan,

dit model is een simprop daedulus, met iets vertgrote spanwijdte en rolroeren. Bij MVJV zijn er twee gebouwd, één vliegt er nog met de venti motor, de andere is in het verleden verkocht. Als de romp van triplex is gebouwd dan denk ik dat dit het verkochte exemplaar is.

Hallo gait,

Dit bericht is uit 18 februari 2007, ik heb deze gekocht van Arjan :D
nu vond ik een tekening van de Dädalus en zag het meteen, dat moet hem zijn ;)

Laatst bewerkt:
Tssss dat was mijn allereerste bericht op dit forum.
George, je hebt voor weinig een unieke klassieker op de kop getikt jongen! Vliegt hij al weer eigenlijk?

En Gait, wat of wie is MVJV? Jules Verne? Deze heeft inderdaad een triplex romp. Ik heb hem destijds bij Hangar in Kampern gekocht en ik had de indruk dat hij nog nooit (of heééél erg weinig) gevlogen had. Er zat nergens een butsje of krasje op.

George, die Venti motor heb je. Is een Jamara Venti borstelmotor met vertraging.

Nu heb ik wat plaatjes van de Dädalus opgezocht en het kan inderdaad niet missen. Het verbaast me dat Jakkie takkie het niet wist trouwens.

Ik meen dat de Dädalus rond 1985 verkocht werd. Alweer een geldige entry voor 17 mei :-)

De Dadalus stond reeds in de Simporp katalogus van 1982.

Heb een maand geleden van deze zwever nog een komplete bouwdoos gekocht in Duitsland. Dus, als iemand een bouwbeschrijvijng wil hebben, dan hoor ik het wel..

Ruud

@Arjan

de eerste 3 foto's staan geen naam bij, ik zat op jouw reactie te wachten maar gait wist er nog meer info aan te geven.:cool:

Ik heb zelf de dädulus gebouwd als zwever en gevlogen, gezien de opmerking van arjen zal dit begin jaren tachtig zijn geweest. Moeilijk kapot te vliegen...
dadalus.jpg

@sjors 4x4,

voorzover ik weet zijn er geen foto's van het model met Venti motor (inderdaad van Jamara en gekocht in Dortmund). De bouwer (Simon) heeft er drie gebouwd waarvan 2 voor clubleden. één hiervan vliegt nog bij MVJV. De andere is mogelijk via Hangar in Kampen verkocht en zou dit toestel kunnen zijn.

@ PH-AJH. MVJV staat voor modelbouwvereniging Jules Verne in Elburg, zie informatie

Laatst bewerkt:
Back