Wie kent deze zwever?

heey,

ik heb van mijn opa en oma deze zwever gekregen ( hebben ze gekocht in zwitserland) :D

Span: 210 cm
lengte: 98 cm

ik hoor het graag :D

Groetjes Rowan,

Ik kan je niet het juiste type geven, maar ik denk dat deze van Graupner is.

Ik heb hier een Graupner Chip liggen, en de romp is hetzelfde. De Chip heeft wel maar een spanwijdte van 1600mm, dus deze kan het niet zijn.

Mvg,

Dennis

ik zat de denken aan de varta fly maar die is 1800 mm.
Volgens mij had robbe nog zo'n zwever maar iets groter.
Ik weet alleen de naam niet meer.

De romp is volgens mij hetzelfde als de elektro-uhu, chip en junior sport van Graupner. De laatste heb ik en volgens mij heeft die een span van ongeveer 2,10 meter alleen heeft hij normailiter een dubbele v-stelling. Die is er misschien uitgehaald?

motorisering

hallo,

is er iemand die mij een beetje kan adviseren met het motoriseren van deze zwever ik dacht zelf aan een speed 600 maar ik weet niet welke prop daarop zou moeten en hoeveel mijn regelaar aan moet kunnen ?

Groetjes Rowan,

IK heb hier nog een ouwe graupner junior liggen en daarin zit nog
een speed 600 motor met cam prop 9 x 4,5 en een kontronik
regelaar van 30 A. Ik vloog die toen met 7 cellen.
Dit gaf geen supperprestaties, maar enkele stijgvluchten tot een redelijke
hoogte waren geen probleem.

7 cellen

@gurodewa.
hoeveel Mah had je erin liggen dan en hoelang kon je daar ongeveer op vliegen?

@vw4style.
ik wil hem graag op 7 cellen vliegen.

Groetjes Rowan,

Maar als je een Speed 600 met vertraging wilt gaan kopen kun je voor hetzelfde geld een brushless aanschaffen. Is niet duurder en zeker een stuk lichter.

hmm een vertraging ik zat zelf eigenlijk te denken aan direct drive of is dat niet te doen? het hoeft geen raket te worden liever niet juist:D

Groetjes Rowan,

Wat de oorsprong van het toestel betreft, de romp heeft een aantal kenmerken van Reichard Reichard modelsport maar op de site staat geen toestel dat erop lijkt (het zijn bijna allemaal T-staarten, die vallen al af.)
Maar positie van lucht in- en uitlaten en het pas-randje van de cockpit (heb je het kapje ook?) lijken precies op mijn Reichard Sprinter (inmiddels gereduceerd tot Splinter).

Ik vloog toen met 2000 mah
Ik denk dat ik toen zo een 7 à 8 min motortijd had.
Je kan deze setup niet meer vergelijken met de hedendaagse brushless en lipo's, maar vroeger hadden we niets beter, deden het er ook mee en we waren ook tevreden van onze prestaties. Ook nu nog gebruik ik deze motoren nog, zolang ze niet versleten zijn is het te zot om alles zomaar aan de kant te leggen of weg te smijten.
Grts Guy

ik wil hem het liefste niet te duur vliegklaar hebben ik heb gezien dat ik nu voor €48 alles heb wat ik nu nog moet hebben. ik weet niet wat jullie dan zouden adviseren voor brushless?

Groetjes Rowan,

even en hong-kong setupje:
motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : KD A22-15M Brushless Outrunner Motor $17.28
regelaar:Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller $17.08
batterij: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ABF 2200mAh 11.1v 18-23C Lipoly $19.99
lader: Hobbycity Online R/C Hobby Store : IMAX B5 Balance Charger 1-5 Cells $55.95
Dat maakt samen met verzendingskosten ongeveer 125 $ of
85 €
Das dus bijna het dubbele.
Als je tevreden bent met gewone pretstaties hou het dan op een 600/nicd setup, wil je echt als een speer omhoog, of 10 stijgvluchten,dan zal je een
brushless/lipo setup nodig hebben, aan jou de keuze

Als dit inderdaad een soort Junior Sport achtig toestel is, dan hoef je er geen al te extreme setup in te zetten, dat gaat die vleugelpen nooit houden. Toestel is gemaakt om rustig mee te vliegen. Die van mij vloog gewoon met een Speed600 met gear op 7cellen en daar kon je prima mee vliegen met dit toestel. Probleem met brushless zal zijn dat je de binnenkant van de neus wat moet bijwerken, hier zit nl een randje in waar de speed600 precies in past. En er zal behoorlijk wat lood in moeten om weer op het juiste zwaartepunt uit te komen.
Aan de andere kant is het wel handiger om een brushless te kopen omdat je die wat makkelijker in toekomstige toestellen kunt gebruiken.

Mij ging het er vooral om dat een brushless buitenloper van ongeveer 70 gram met regelaar niet (veel) duurder is dan een Speed 600 met gear. En dat is veel efficiënter. De buitenlopers van dit formaat passen prima in de plek van een Speed 600.
Bijvoorbeeld dit:
RCtechnics Internet Store (21,50 euro) met deze regelaar:
RCtechnics Internet Store (25 euro)
en een 9x6 klapprop. Succes verzekerd.
De Lipo en lader heb je niet nodig als je een goede NiMh of NiCd accu hebt.

Laatst bewerkt:
Back