Wie kent dit model?

Schitterende kist! Erg mooi stukje werk.
Opgooien moet lukken, maar zou een 40 A regelaar genoeg zijn? Ben altijd wel in voor 'oversizen' van de regelaar om teleurstellingen te voorkomen. Ik zou gaan voor 80A regelaar, tenzij je zeker van je zaak bent en que gewicht zal het niet veel schelen. 815 gram is erg licht vergeleken met branstof uitvoeringen.

Snelheid kun je meten op een paar manieren meten:
- radar gun (moet wel een goeie - lees dure - zijn) maar dan moet je wel recht op de gun afvliegen, valt niet altijd mee en kan gevaarlijk zijn.
- er zijn tegenwoordig ook smartphone apps die d.m.v. dopplermeting de snelheid kunnen bepalen, vraag me niet naar de naam van dit stukje SW, maar het bestaat. Dan hoef je alleen maar langs te vliegen en dat ding braakt je snelheid uit.

Ben wel erg nieuwschierig naar de snelheid, maar het zal even wat pittiger zijn dan met een 3D kist ja. Een voordeel heb je: je kunt het toerental regelen, dus langzaam aan kan ook. Dat kan dus vaak niet bij de brandstof uitvoeringen, daar heb je een open venturi en is het dus van meet af aan planken: wel goed voor de adrenaline :D

Peet

Hugo,

Dat zijn wel leuke speeltjes maar ook vrij prijzig.
Misschien justitie vragen om een keertje te komen meten?
Dat stukje software waar Peet het over heeft is natuurlijk voor een eenmalige meting erg aantrekkelijk hoewel het mij bijna iets te mooi in de oren klinkt.
Ik zal eens gaan zoeken, als ik wat vind meld ik het hier wel weer even.
De maiden moet helaas nog even wachten ivm druke werkzaamheden maar als het zover is zal ik proberen een filmpje te posten.
Ik ga de regelaar voor de zekerheid nog vervangen voor een 60 A Hobbywing, die heb ik ook nog op de plank liggen.
Zou ook sneu zijn als ie tijdens de maiden al rokend naar beneden komt en een gewaarschuwd mens.......................
Wat het gewicht betreft, die 815 gr. is ex accu dus vliegklaar (met 4S) komt ie op 1050 gr.
Nog heel netje volgens mij.

Rudi

Rudi waarom meet je de amp eerst niet even van te voren zekerheid boven alles , het zou zonde zijn om je zeer mooi gemaakte Stlleto de grond in zou gaan hierdoor,een amptang bij dealextreame kost ook niet het meeste en werkt erg goed, de speedometer op een Iphone werkt trouwens erg goed om te meten, en kost indien je een Iphone hebt uiteraard maar een paar euro,
ik heb de stilleto ook hier nog liggen en ben benieuwd naar jouw ervaring , denk nogmaals om het opgooien ik zou er een paar mm up geven tijdens de start,de mijne ging nogal makkelijk de eerste meters makkelijk naar beneden.

gr Andre

Helaas laat de maiden nog even op zich wachten door druke wzh. maar als ik nieuws heb meld ik het hier wel weer.
Ben zelf ook reuze benieuwd naar de prestaties.
Wat de regelaar betreft, deze setup heeft al eerder rondgevlogen maar dan met een 40 A regelaar op 3S, dit was geen enkel probleem.
Nu ga ik op 4S vliegen en is de regelaar verzwaard naar 60 A.
Volgens mij moet dit goed gaan.
Meten is inderdaad mooier maar om voor 1 meting zo'n tang te kopen is ook weer zoiets.
Maar misschien is er op de club iets, ik zal eens rondvragen.

Wordt vervolgd..................

Back