Wie vliegt er een Robbe Arcus?

Is er een forumlid dat ervaring heeft (of beter nog: zelf vliegt) met een Robbe Arcus.
Het lijkt het antwoord van Robbe op de Electric Glider van MPX.

Wat is graag wil weten is het volgende:
Is het een gemoedelijk toestel?
Kan er ook langzaam mee gevlogen worden?
Hoe presteerd het vliegtuig als het uitgevoerd wordt met de standaard BL-setup?

Ik vind het een interessant vliegtuig omdat het geen vertraging heeft en omdat het helemaal afgestemd is op een BL-setup. Dit in tegenstelling tot de MPX-Glider welke toch behoorlijk verbouwd moet worden wil je er een BL directdrive motor in zetten.

ik vlieg met de arcus met een brushless van perba.be die ongeveer 700gram thrust heeft en vlieg met 9 cellen 1400mah intellect.
Ik vlieg samen met iemand die de easyglider heeft en vliegt iets sneller door de wind maar kan heel heel traag vliegen en tegenwind bijna stilstand.
Hij is 300gram lichter ook.
Ik vlieg er bijna 20 min mee gewoon in het veld :)

groeten

ps: de kit is echt compleet en verder nagedacht dan de easyglider en qua stevigheid super

Hoi Hellracer,

Bedankt voor je reactie. Kan je het merk en type opgeven van de brushless motor in de Arcus?
Is het een gemoedelijk toestel? Heeft het verradelijke eigenschappen?

Vandaag de Arcus bekeken bij Q uit P. Ik wilde 'm eigenlijk nog niet kopen, maar hij was in de aanbieding voor 7 tientjes; aangezien dat echt geen verkeerde prijs is en ik 'm daarvoor sowieso niet uit Duitsland over kan laten komen (misschien via Hobbystar, daar is ie 6 tientjes ex shipping, maar ik gun Q ook wel wat) heb ik 'm maar gelijk besteld.

Ik ga de Roxxy 2827-34 uit m'n Minimag er in zetten - servo's worden 9 grams Hextronics. Wat me wel opviel was dat de ruimte voor de lipo zonder breekwerk niet echt overbemeten was, tenminste: bij de RTF-versie. Wellicht dat ik dus niet m'n 1800 mah er in ga zetten, maar een 1000 mah; ik kijk wel even hoe dat uitpakt.

Back