Wie vliegt er nog met een speed 600?

• Topicstarter Topicstarter hilbren
  • Startdatum Startdatum
over de combinatie tucano+ typhoon gaf wat hem betrefd wel de langere vliegtijden van een borstelloos maar hij had geen power over voor airobatic. ...maar nigel is ook een tucano mat axi 2820 gewend en is dus een beetje verwend.

ga zelf voor de wat goedkopere variant. (aangezien ik al een reglaar en nieuwe 600 7,2 heb) komt alleen een MPJ-in-line vertraging op dus.
mischien later naar de axi toe. nu eerst maar eens de tekening kopieeren en gaan bouwen..

heej moderatoren mischien hier een nieuw draadje voor openen voor nigel hawes Tucano?

Weuh... zag het draadje een beetje laat... Heb mezelf leren vliegen (Lees: minder vaak crashen :)) met een Electro stick zo'n 14 jaar geleden. Is een Stick 10 met een 600 tegen de firewall geschroeft. Span 1400, gewicht +/- 1200 gram. Vliegt op 7xSanyo RC2000 met gemak 8 minuutjes vol gas, alleen geen aerobatics verwachten ;)
Zit op dit moment een Speed 600 Race BB van Graupner in. Ga er morgen een OS 15 inschroeven, is kijken wat dat doet ;)

Groetjes,

Ton.

Ik wil er toch weer op wijzen ,ook in dit draadje, dat een vertraging vrijwel bij elke electro moter nodig is om een optimum te bereiken.
De twee belangrijkste gegevens om hiertoe te komen zijn gewicht en kruissnelheid . Wil je echt mooi hoveren dan is 10/7 x je gewicht je static thrust , wil je echt snel vliegen kost dat veel vermogen , daarom stel ik 2 x kruissnelheid als limiet .
voor kruissnelheid is de formule W/S=0,38V^2. OFWEL de kruissnelheid is de wortel uit [ gewicht gedeelt door vleugeloppervlak ] maal 100 gedeelt door 38 . De eenheden hierbij gram per vierkante decimeter en meter per seconde
Neem een propselector van het internet en vul de gegevens in te samen met de groots mogelijke prop diameter
http://freespace.virgin.net/barry.hobson/
voor de static thust
Laat de cijfers spreken, en je komt er achter dat er met een vertraging een veel mooier optimum te verkrijgen is , zeker als je ook nog de prop efficientie gaat beoordelen.
Voor de prop efficientie,
http://www.gylesaero.com/

Wat is zowat de heetste combi dat een speed 600 race 8.4v op 8 cellen aan kan. Ik zit namelijk met het probleem dat ik een kameraad een skycat heb aangeraden.(-50% ) Maar met de 1:3 vertraging en met 12x8 en 13x6.5 komt ie echt nergens.
Nu zouden we eens direct willen proberen. Vermits het toch een snelheidsfreak is hoeft hij niet vertikaal niet maar 't zou fijn zijn dat hij snel genoeg gaat om vlot te vliegen. ik heb nog een beld drive 2.33 liggen ook.
Hij heeft een 3300 en een 2400pack en een 40A regelaar.
Door al die problemen ben ik nog niet aan mijn cat durven beginnen.

TM

Een speed 600 race 8.4 V kan je op twee geschikte manieren gebruiken
Ten eerste als direct -drive voor snelle kisten
Ten tweede met een kleine vertraging 1 : 2 , om de prop-speed te beperken en een grotere prop diameter mogelijk te maken .
Graupner heeft daar zijn kleine vertragingen voor ontworpen , voor vrijwel alle speed motoren is een goede vertraging te vinden .
Zie verder ;
http://www.hobby-lobby.com/speed600.htm
In dit geval word een 10 x 7 aangeraden .
Een vertraging 1:3 word alleen voor de 12 volt uitvoering aangeraden .

De Graupner vertragingen voor speed motoren nooit weggooien !
Voor de borsteloze motoren kan je deze vertragingen weer gebruiken , zelfde montage maat als de asdikte het zelfde is .
Heb je te veel propspeed pas dan een kleine vertraging toe , de methode die de speed motoren in het verleden zo succesvol maakte !

Back