Wie vliegt er nog met een speed 600?

• Topicstarter Topicstarter hilbren
  • Startdatum Startdatum
H

hilbren

Guest
Hoi,
ik zie jullie allemaal met of een speed 400 of kleiner vliegen of met een brushless, maar ik kom eigenlijk nooit meer de oude vertrouwde speed600 tegen :?

ik heb hier nog een speed 600 8,4 volt liggen, ik was eigenlijk van plan om een elektro serval te bouwen, maarja geen tekening meer te krijgen (digitaal)

dus mij vraag: wie vliegt er nog rond met een speed 600 en wat voor vliegtuig is dat dan?

Theo Coenen zei:
ikke en als model is dat dan een oude Kyosho Reflex.

daar kan ik helemaal niks over vinden, wat is dat voor een vliegtuig?

Die eon 600 ken ik wel, is best een mooi toestel.

is een heel oud toestel van kyosho. Bij Kyosho kennen ze hem zelf al niet meer. Is een kruising tussen een pylonracer en een kunstvluchtmodel, waar het model oorspronkelijk voor gebruikt is weet ik niet, heb hem ooit eens goedkoop kunnen overnemen. Er moeten zelfs nog wel ergens foto's van dit model op het forum rondslingeren.

Er was eens in een ver verleden een Speed-600..................................

kom op mannen, Brushless is the way to go :D

De ervaring die ik heb is, 1 keer brushless, is altijd brushless.

Zo'n Speed 600 is veel te zwaar en te inefficient.

Oke, schieten maar :)

Grt,

Appie

Ik vlieg met een Bouwerman (spanwijdte 270), met een speet 600 vertraagt. Met 7 cellen heb ik al een heel goede stijgsnelheid. Die borstelloze motor heb ik hier in niet nodig, kost hoofdzakelijk geld, en als hij lichter word kom ik met de balans niet meer uit.
Ik gebruik hem voor fotovluchten.

Groeten Halmar

ik vlieg met een 600 in me goeie ouwe robbe ranger daar wil ik geen brushless in! anders kan ik hem bijvegen :blowup: wil binnenkort ook een eon600 bouwen en daar komt ook een 600 in. waarom een motor van 150 euries erin als het ook met een 600 van 8 euries kan?? :roll:

Doe mij ook maar een speed600 in de Electra.
Dan hoef je niet zo te huilen als de as krom is na een minder geslaagde landing. :cry:

Ik wil altijd net iets meer vermogen, dus heb ik een paar pallets van die dingen opgestookt, en je zal altijd zien is het prachtig weer of veel termiek weigert de motor. :twisted: :twisted:
Ik ben dus definitief overgestapt op borstelloos, altijd lopen en meer redement. :D :D en dat is uiteindelijk goedkoper.

Zo denk ik er ook over Ben :)

En wat dacht van dat gel#l met die borstel-vonk-storing bij zo'n borstel motor als je hem zwaar gaat (over)belasten. daar helpen een paar van die condensatoren ook niet meer tegen :(

Appie

Ja dat was ik nog vergeten er ontstaat ook iets meer storing als je vermogen wil hebben.
Ik heb een goed alternatief gevonden een LRP 650 6/8 hij wordt gemaakt door Lehner en is dezelfde afmeting als een speed 600 alleen meer vermogen en rendement en de borstels houden het veel langer uit en je kunt hem ongestraft tot ongeveer 35 A belasten.
Als je toch nog een primitief borstel regelaartje heb liggen is dit een leuk alternatief.

ik vind borstelloos ook een beetje aan de prijs om alleen maar een zwever mee op hoogte te krijgen.
Ik zou het liefst een lekker ge*l brandstofmotortje erop hebben maar daarmee kan je niet zo makkelijk opnieuw even op hoogte komen.

Zo duur is borstelloos niet voor 300 euro heb je echt een leuk setje

GVR zei:
ik vind borstelloos ook een beetje aan de prijs om alleen maar een zwever mee op hoogte te krijgen. Ik zou het liefst een lekker ge*l brandstofmotortje erop hebben maar daarmee kan je niet zo makkelijk opnieuw even op hoogte komen.
Barbarij van het ergste soort, waar is de Spaanse Inquisitie als je ze nodig hebt ;)

Met € 200,= kom je ook al een heel eind,

Voorbeeld,

- Een Mega 16/15/X kost +/- USD 85,=

- Een Regelaar "Castle Creation" kost +/- USD 80,=

- Nog wat verzend kosten +/- USD 15,=

- Wisselkoers +/- 1.23

Mmmh zit nog ruim onder de € 200,=

Misschien dat het bij je lokale hobby-shop wat duur is, maar laat je het overkomen vanuit de States of vanuit Japan, dan kom je met bovenstaande prijzen een heel eind :)

Grt,

Appie

regelaar 30 A
37 euro

speed 600
10.50

euhm hard rekenen 37+10.50=47.50

200-47.50=152.5

lijkt met toch grappig om eens te "proberen" :twisted:

groeten,
monkey

Voor die 200 euro stook ik maar wat graag enkele speed 600 motoren op. Tegen de tijd dat die erdoor gebrand zijn dan ben ik minstens enkele jaren verder.

Back