Wie vliegt HummingBird Elite CP standaart uit doos????

Hallo,
Wie vliegt de Hummingbird Elite CP standaart uit de doos evt. wel met aangepaste HAT oranje tail rotor. Ook met de standaart batterij van 600mA.
Ik krijg het nog niet voor elkaar om de heck stil te houden.
Hij blijft toch draaien van boven gezien linksom.
Het lijkt of de oranje tailrotor het niet aan kan en te klein is.
Dus ik ben nieuwsgierig wie het standaart wel lukt met eventuele tips.
Alvast bedankt.
Ton

@ Helitony,

Alhoewel ik deze heli zelf niet heb, misschien toch enige bruikbare tips.

Kijk even of de maataanduiding op het oranje propje naar de HAT motor is gericht, is dat het geval dan zal het toerental van de hatmotor iets omhoog moeten, ofwel de gevoeligheid van de giro.

Groeten, André.

@Rover: Ligt er natuurlijk aan hoe om je de motor hebt. Standaard blaast de prop namelijk over de motor heen bij een hummingbird elite.
De gladde kant is in ieder geval de blaaskant. de ruwe kant met teks is de zuigkant.

Let er even op dat je het propje er niet zo op perst. Je loopt dan kans de achterkant te breken. Eerst het propje met een 1,5 mm boortje op boren (gewoon boortje in de hand houden en prop er op draaien) Beetje lijm op de as en het propje op de as schuiven.

Goed bedoeld en daar gaat het om.
Alle tips zijn welkom.
Ik zal de HAT controleren.
Maar ik wacht nog opiemand die hem standaart uit doos vliegt.
Ik hoor het graag.
Ton

Ik vlieg mijn Hummingbird (FP) helemaal standaart uit de doos, de enige upgrade is Kyosko m24 rotorbladen.
Zelfs geen HAT motor erop.

Zo vlieg ik mijn heli
-Hummingbird FP Elite
-Hummingbird Mixer en Gyro board
-Kyosko m24 rotorbladen
-Smartech 6 kanaals ontvanger
-2x Smartech servo 's

Het gaat hier dus om een CP.
De prop zat rechts van de staartbuis en de tekstkant die blies.
Ik zal dat het weekend even ombouwen met de prop links en de gladde kant naar de motor
gericht die dan over de motor moet blazen.
Wordt vervolgd.
Ton

@ Ton,

Dus als ik het goed begrijp dan zit de prop rechts van de staartmotor waarbij de heli met de staart naar je toe staat,,,,, in dat geval klopt het dus zoals ik in m'n eerdere bericht schreef dat de maataanduiding naar de motor gericht moet zijn, dat in dat geval de lucht niet over de motor blaast is echt geen probleem, probeer het in ieder geval een keer om gewoon de prop om te draaien en te zien of je probleem dan opgelost is, ook kun je meteen controleren of de staartmotor (te) heet wordt, de motor omdraaien kan dan alsnog.
Wel bij het op de as drukken van de prop de achterkant van de HAT motor goed ondersteunen met een klosje of iets dergelijks want anders druk je het hele lagertje zo door de endbell heen.

Suc6,

André.

Hallo mannen,
Bedankt voor de info.
De tekst naar de motor gericht en de blaaskant dus glad.
Gaat stukken beter en hij tolt niet meer rond linksom.
Snap niet dat dit zo veel verschil geeft.
Ik moet met de stelschroefjes op het board nog wat beter inregelen want de prop die maakt sterk wisselende toeren.
Logisch natuurlijk want het is geen GY 401 haha.
Ik heb bij Chopperhens Hans nog een paar propjes meegenomen die een grotere spoed hebben dus die wil ik ook nog eens proberen
Helaas geen tijd voor de hummie want ik moet mijn logo 16 weer gereed maken na de crash.
We gaan vooruit.
Ton

Back