Wie weet de oplossing (logo 10)

Hallo,

Ik heb een vraag over de Tandwielen van de logo 10, of er een andere set bestaat die op de logo 10 past, en die wel heel blijven...

als ik nou snel pitch geef vliegen de tanden om m´n oren

hoop dat iemand me kan helpen

mvg marco

Hallo,

Ik heb een vraag over de Tandwielen van de logo 10, of er een andere set bestaat die op de logo 10 past, en die wel heel blijven...

als ik nou snel pitch geef vliegen de tanden om m´n oren

hoop dat iemand me kan helpen

mvg marco

Hey,

wat voor motor/tandwielverhouding/akku vlieg je mee? Waarschijnlijk een hoogtoerige binnenloper, i.c.m. een klein motortandwiel.
Vaak zit daar het "probleem", er grijpen te weinig tanden in het hoofdtandwiel om voldoende kracht te kunnen overbrengen. Een lager Kv motor met een veel groter motortandwiel zal je problemen doen oplossen.
De Logo 600 tandwielen passen overigens ook. Dat is module 0.7 i.p.v. de rechte 0.5 van de Logo 10. Die houden het zeker, gezien de power die in de 600 gebruikt wordt!

Afwachtende je reactie, greetz van Aldert

Ik denk eerder dat je de afstand tussen motortandwiel en hoofdtandwiel te groot hebt ingesteld. Ik neem wel aan dat je rustig optoert en dan pas pitch geeft?

Bij hoogvermogens setup wordt meestal aanbevolen om de kunststof-motorplaat te vervangen door de Alu versie. Dan kan de as niet meer wegbuigen bij hoge belastingen, daarvan heeft de kunststof versie wel eens last van. Vooral als die een beetje warm wordt aan het einde van de vlucht door de motor.

Eerst natuurlijk checken of de 'Backlash' (wat Laurens al aangeeft) goed afgesteld staat.

Aldert, van de V-vertanding (Herring-Bone) van de Logo 500 en 600 hoorde je ook vaak dat die juist snel stripte bij een aantal mensen. Of bedoel je met de Module 0.7 toch weer de standaard rechte vertanding.
Voor de V-vertanding is toch ook zo'n update uitgebracht waarbij het tandwiel of de motor-as onder het hoofdtandwiel nog eens wordt afgesteund door een lager, om wegbuigen te voorkomen.

Rick

Hey,

wat voor motor/tandwielverhouding/akku vlieg je mee? Waarschijnlijk een hoogtoerige binnenloper, i.c.m. een klein motortandwiel.
Vaak zit daar het "probleem", er grijpen te weinig tanden in het hoofdtandwiel om voldoende kracht te kunnen overbrengen. Een lager Kv motor met een veel groter motortandwiel zal je problemen doen oplossen.
De Logo 600 tandwielen passen overigens ook. Dat is module 0.7 i.p.v. de rechte 0.5 van de Logo 10. Die houden het zeker, gezien de power die in de 600 gebruikt wordt!

Afwachtende je reactie, greetz van Aldert
Hallo Albert,

ik vlieg idd met een binneloper kontronic -17 tandwiel is een 15 tand´s 0,5
accu´s 5cellen lipo 4500mah..

ik had al wel van iemand gehoord idd een 0,7 maar dan volgens mij van een logo 16..

want de 600 is toch met een visgraad!? en si die overbrening naar de hekrotor niet heel anders??

Ik vlieg sinds een half jaar, en zonder problemen, en nu ik overgestapt ben nee een borsteloze set en lipo´s, komt het een naar het ander probleem..

de 500 heeft hetzelfde hoofdtandwiel als de logo 10, en die bebruikt ook een mod 0.7 net als de 600 dus die past zeker ook op de logo 10.
die tandwielen heb je in gewone vertanding en met visgraat vertanding, dat ligt aan het hoofdtandwiel wat je nu hebt.
die extra lager voor je motoras en tanswiel kan idd ook wel helpen, hij zal iig niet mee verbuigen

je kan even op de site van mikado kijken daar staat bij spare parts (spares vanaf nr 4000 denk ik) een hele lijst met tandwielen of bij hoellein.de die heeft ze ook wel, ook de extra lager ombouw staat er ergens

Mvg Tom

Back