wie weet een goede Cessna 182?

• Topicstarter Topicstarter hoogvlieger
  • Startdatum Startdatum
H

hoogvlieger

Guest
Hallo vleugel vliegers,;)

hier een vraagje om advies door een heli vlieger.
na veel bezig te zijn geweest met m'n heli's, wil ik na lange tijd weer een vliegtuigje erbij.:)
m'n voorkeur gaat uit naar een Cessna 182 skylane model met brushles aandrijving.
via m'n modelbouwboer kwam ik op deze site, maar twijfel of dit model een goede keus zou zijn....:-|
heeft iemand hier ervaring mee??

anders gezegd: wie kent dit model, en weet of 't een goede is om weer met de vaste vleugel te gaan vliegen??
of weet zelfs een betere???:rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo hoogvlieger.

Aangezien je al behoorlijk wat ervaring hebt met heli's denk ik dat dit wel haalbaar is. Heb je hiervoor ook met vliegtuigen gevlogen? Zoja welke?
Zelf ben ik begonnen met een easystar en een decathlon (laatste lijkt wat op chessna)
Ook kan ik je aanraden om al wat te simmen.
Mvg Harald

Ik ben hier ook ooit mee begonnen. Vliegt prima, maar stel er niet teveel bij voor. Constructie technisch is het niet fantastisch afgewerkt allemaal.

Ik heb er hier nog een liggen in nieuwstaat. Die mag je voor een tientje of drie overnemen, dan kun je het eens proberen ;)

@Harald123: ik heb ervaring met vliegtuigen :)
de hobby is zelfs ooit met een 2ch vliegtuigje begonnen.
het meest moderne toestelletje dat ik had gevlogen was een 4ch extra-300 van Nine Eagles.
vrij klein ding, maar heb daarmee 't werken met rolroeren etc mee geleerd, en stunt vliegen :rolleyes:
en nee, hij is niet door een stunt gecrashed, maar door storing in de apparatuur :mad:

@Beeek: je hebt PB :)

@robertboxhoorn: die 150 is idd wel een leuk idee, maar de 182 geniet nu nog de voorkeur
bedankt voor de tip:thumbsup:

groet,
Hoogvlieger

Ik heb de art-tech cessna 182 500 nu zo`n anderhalf jaar in mijn bezit en ben er erg tevreden over vooral qua scale look is dit denk ik de mooiste schuimen 182 die er is. Ook het vliegbeeld wat dit kistje geeft is fantastisch vooral in schemering met de ledverlichting. Nadelen heeft hij ook, ik mis toch wel een pilootfiguur het landen is een hand vol, vang pas af op grasspriethoogte want anders krijg je van die stuiterlandingen zoals te zien is op dit filmpje van mij: [media=youtube]txdkshEuRrQ[/media] De neuswielpoot blijf je bij buigen met dit soort landingen en de wielen rammelen nog al in hun wheel fairings vindt ik. Ik heb trouwens nog de versie 1 maar er is nu een versie 2 uit gebracht die ook te verkrijgen is bij HK onder de naam: 182_Civil_Aircraft_500 wat behalve het kleurenschema precies het verschil is tussen deze versies weet ik niet.
Kortom; wil je een mooie scale cessna 182 hebben dan is deze art-tech zeker een aanrader maar wil je goed leren vliegen en mooi leren landen zou ik eerder een echte trainer aanraden.

Succes met je keuze.

Hans

Ik heb de art-tech cessna 182 500 nu zo`n anderhalf jaar in mijn bezit en ben er erg tevreden over vooral qua scale look is dit denk ik de mooiste schuimen 182 die er is. Ook het vliegbeeld wat dit kistje geeft is fantastisch vooral in schemering met de ledverlichting. Nadelen heeft hij ook, ik mis toch wel een pilootfiguur het landen is een hand vol, vang pas af op grasspriethoogte want anders krijg je van die stuiterlandingen zoals te zien is op dit filmpje van mij: [media=youtube]txdkshEuRrQ[/media] De neuswielpoot blijf je bij buigen met dit soort landingen en de wielen rammelen nog al in hun wheel fairings vindt ik. Ik heb trouwens nog de versie 1 maar er is nu een versie 2 uit gebracht die ook te verkrijgen is bij HK onder de naam: 182_Civil_Aircraft_500 wat behalve het kleurenschema precies het verschil is tussen deze versies weet ik niet.
Kortom; wil je een mooie scale cessna 182 hebben dan is deze art-tech zeker een aanrader maar wil je goed leren vliegen en mooi leren landen zou ik eerder een echte trainer aanraden.

Succes met je keuze.

Hans

Ik heb ook ooit de kleine Art-Tech cessna 182 (niet de 500 dus) gekocht toen ik na een paar jaren wat minder vliegen terug wat meer tijd vrij had. In mijn geval is het de brushless versie met driebladsschroef met 2.4 Ghz zender (en NiMH accu)

Veel plezier aan beleefd en vliegt heel goed. Ik heb em trouwens nog steeds om op rustige zomer avonden wat rond te vliegen.

Ik heb ondertussen de scharniertape van de rolroeren wel vervangen door echte scharnieren. De tape kwam los na een winter op zolder gestaan te hebben.
Ik heb trouwens het originele landingsgestel er meteen afgehaald en zelf uit 3 mm verenstaal een wat hoger landingsgestel geplooid, 25 mm lichtgewicht wieltjes op gezet zonder kappen. Daarmee kan je gerust landen en vertrekken op gras (voetbalveld bijv.)

Het is wel meteen een rolroer trainer, maar dat zal gezien je heli ervaring allicht geen probleem mogen zijn.

ja, FMS heeft zéker mooie vliegtuigen (kwijl :D) o.a. die A6M3-Zero's 8-O
maar heb inmiddels al m'n keuze gemaakt, en kan me wel voor m'n kop slaan dat ik er niet eerder aan heb gedacht: de 172 van guillows.
die had ik nog (ooit begonnen met bouwen, met de bedoeling er een 182 van te maken. maar was stil komen te liggen.)
is later helaas wat van weg gegooid :(, dus wat hout halen voor missende delen...
motortje met passende ESC vinden, en zien of dit wat word...:rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

Back