Wie weet een mooie plek om snelheids records te breken?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door wervelstroom, 24 mei 2021.

  1. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Wij zoeken een plek, of rustige rechte gladde weg waar 200+ km/uur gereden kan worden, liefst ergens in midden nederland. Het blijkt dat we ruim 600m of meer nodig hebben.....
     
  2. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    200km/u is 56 meter per seconde! Kortom binnen 6 seconden is al ruim 300 meter afgelegd. En dan nog moet je eerst op die snelheid zien te komen (en erna op tijd kunnen remmen is ook fijn natuurlijk).

    Het zicht op de auto lijkt mij het grootste probleem.

    Er word flink wat asfalt bijgelegd in deze periode. Zou eens in je omgeving gaan kijken. Echter het zijn bouwterreinen met vaak actieve surveillances.

    Succes met zoeken, lijkt me een lastige opgave.
    Tip: pluis je omgeving eens na met google maps. Zo kom ik ook vaak aan de terreinen waar we off-road kunnen crossen.
     
  3. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Fpv camera erop?
     
  4. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Je hebt gelijk, gelukkig gaat ons alleen om de topsnelheid, die hoeft maar even aangetikt te worden, dus hard optrekken, en snel weer remmen, topsnelheid alleen even kort voor de GPS.
    1000 meter zou prettiger zijn, qua zicht en zenderbereik is het net te doen, wanneer je in het midden staat.

    We hebben al uren op google maps gekeken, en een paar middagen rondgereden, daarmee hebben we nog geen geschikte plek gevonden om vol gas te geven, alleen nog maar krap over de 100km/uur, net genoeg om het gedrag van de auto te testen.

    Vandaar mijn vraag hier op het forum, hopende dat iemand een geschikte plek kent, of heeft gezien.

    Geen FPV, misschien later wel een action Cam.
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  5. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Volgens mij word vliegbasis deelen word ook modelgevlogen. Vooral turbines enzo.

    Mooie startbaan van 1km is geweldig toch? Goed overleg met de mannen moet lukken denk ik zo?
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Afgesloten stuk snelweg zie je vaak op YouTube
     
  7. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Ik had van iemand gehoord dat de landingsbaan van Deelen niet meer zo geweldig was, maar ik kan MVC De Brik eens vragen!
     
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Voor de Nintendo Switch kun je nu een RC FPV Mario Kart voor binnen krijgen. 10cm boven de grond de camera, en hard dat het lijkt te gaan! In werkelijkheid wordt 5km/u amper aangetikt.

    Een kart lijkt ook harder te gaan omdat je zo laag bij de grond zit. FPV met hoge snelheden, de vertraging van evt. de electronica daar gelaten, zo laag bij de grond. Daar heb je niets aan.

    Landingsbaan zou top zijn!
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    In Drachten zit een dragstrip maar dat zou eigenlijk een startbaan zijn van een vliegveldje waar ze gebruik van mogen maken.

    Maar inderdaad een stuk industrie terrein waar op zondag niemand wat te zoeken heeft of anders van A baar Beter kijken waar de boel is afgesloten.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  10. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik weet niet of speelgoed autotjes hier ook welkom zijn?
    Baantje huren en je hebt hem helemaal voor je zelf alleen.
    https://atp-papenburg.de :D

    In het buitengebied van Sint Oedenrode ligt een baantje van Daf.
     
  11. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Jij snapt het!
    Deelen is hier vlak bij, ik zal ze eens vriendelijk vragen, al kan ik me voorstellen dat ze op een vliegclub niet zitten te wachten op een auto....

    Ter info:
    Het gaat om een eigen ontwerp, zoveel mogelijk 3D geprint, behalve natuurlijk de banden, accu, motor en electronica, wat schroeven, een paar lagers en 4 standaard aluminium profielen.
    Dus moeten we ook af en toe nog wat testen, en het liefste wil je natuurlijk een plek waar je dat even snel kunt doen.

    Naar Industrie terreinen hebben we ook gekeken, nog geen goede plek gevonden, het lijkt wel of verkeersdrempels zichzelf vermenigvuldigen.

    Van A naar Beter, das ook een goede tip!
     
  12. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Interessant!
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Al dit gebabbel zonder dat beest eens te tonen? Lijkt me niet kunnen...
     
    Tamaniac en Unusual RC vinden dit leuk.
  14. meijer

    meijer

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Landsmeer
    Almere Stichtsekant driften ze altijd met motoren is best een lang stuk recht asfalt zonder hobbels
     
  15. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Testrun, nog geen half gas:
     
  16. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    De Lijsterweg ziet er goed uit, mooi lang, en geen bomen ernaast, beste openbare weg die ik tot nu toe gezien heb! Voor ons om te testen iets te ver weg, maar voor een echte speedrun zal ik deze in gedachten houden.
    Bedankt!!!
     
  17. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Gok dat op Maasvlakte 1 of 2 wel een stukje te vinden moet zijn.
     
  18. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Dat is ook een goed plan, ik zocht alleen iets dichter bij huis. De Pr. Maxima weg op de maasvlakte 2 lijkt me wel wat!
    Bedankt
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  19. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Mee eens, maar rustig alleen door de weeks ben ik bang. Vooral met wind of heel mooi weer is het er druk.

    Wat een apart voertuig. Lijkt een dragstar achtig voertuig. Maar mis grote banden en ietwat te breed?

    Ben benieuwd maar een foto ervan.
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  20. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    We zijn bezig met een compleet vernieuwde versie, die blijft lang en smal, dat werkt erg goed. De banden, dat is tricky, de centrifugale krachten worden vrij fors, de eerste set banden die we hadden werden net ballonnen boven de 80 km/uur. We gebruiken nu 'belted' banden (diameter van 100mm), eigenlijk zoals radiaal banden op een 'echte auto', en die blijven mooi vlak, grotere banden is vragen om problemen.
     

Deel Deze Pagina