Wie weet een mooie plek om snelheids records te breken?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door wervelstroom, 24 mei 2021.

  1. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Juist doordeweeks is het druk vanwege werk.
    Weekenden valt wel mee. Ik kom er regelmatig om met de auto en motor te spelen.
     
  2. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Bij mij precies andersom toen ik nog surfde. Door de week rustig op een aantal wegen.
    Maar als je goed zoekt moet het er wel lukken. Veel kavels zijn nog niet in gebruik, terwijl de wegen er wel liggen.

    Belted lijkt mij een must. Sowieso voor de controle. Zelfs mijn AWD Sct 1:10, op 3S is oncontroleerbaar zodra die banden beginnen te expanderen. Die 100km/,u ook nog nooit kunnen benaderen om die reden.

    Volgens mij heeft Pro-line nu ook dragster (achter)banden. Die klasse lijkt in de VS in opkomst. Belted zover ik weet.
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Hhhmmm, dan wordt het dus tijd om mijn plan om te zetten tot een auto om te kijken hoe snel dat kan gaan. Zoek nu dus achterwiel ophanging van 1:5 en velgen met minimaal 45mm binnendiameter met high speed banden. Voorwielophanging heb ik nog, die is goed genoeg voor alleen rechtdoor rijden........
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  4. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    De eerste echt rustige weg op een doordeweekse dag heb ik daar nog niet gevonden.........
    Langs het water kan het met mooi weer wel eens druk zijn.
    Kijk eens naar het einde van de Antarcticaweg. Daar gebeurd niet veel op een zondag.

    Verder diverse mooie plekken te vinden om op een zondag daar wat te doen.
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik meende voor hoge snelheden dat je aangewezen bent op foambanden? Zelfs belted mogelijk niet voldoende? Ik spreek niet uit eervaring hoor.
    Filmpje prima! Nu een paar fotootjes van dichtbij en onder de kap aub :):banana:
     
  6. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Klopt, de zeer hoge snelheden worden allemaal op foam banden gereden! Voor 3D geprinte RC cars kon ik alleen een record vinden van 160 km/uur (en daarvan was eigenlijk alleen de kap geprint). Wij mikken met ons 3D geprinte model op 160 - 200 km/uur en we rijden vooralsnog met Arma Hoons Aero-Dish Wheels (veel grip) en die moeten die snelheid wel aankunnen, en anders zien wel verder.
    We zijn de wagen compleet opnieuw aan het opbouwen voor versie 3, nieuwe stuurinrichting (nauwkeuriger, en sterker), en motor ophanging (sterker), nog wat CAD werk te doen, en printen natuurlijk.
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik ben te sussen met foto's van versie 2 ook al hoor..
     
    Unusual RC en HeliKoper vinden dit leuk.
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Begint nu allemaal wat cryptisch te worden inderdaad ;)
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Arrma hoons gaan tot ongeveer 160 km/u moet je alleen geen wielspin krijgen dan klappen ze explosief.

    Grp banden zijn een betere optie wel de s4 of hofer nemen anders klappen ze ook vrij snel.

    Zelr rij ik nu met foa. Banden en zit ik op 225km/u maar wacht nog op een nieuwe poging met nieuwe motor en body op de limitless.
     
  10. wervelstroom

    wervelstroom

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Oosterbeek
    Klopt, zolang we niet gaan 'vliegen', moet het tot zo'n 160 km/uur wel lukken in de deze testfase, het voordeel van deze hoons is dat ze redelijk slijtvast zijn. Het record voor een 3d geprinte auto ligt voor zover ik weet op 160 km/u, daarboven zullen we waarschijnlijk wel wat anders moeten gebruiken, de foam banden liggen al klaar;-)

    Dat wist ik niet, ik zie dat er heel veel keuze is. Welke zou je voor de testfase adviseren? In de testfase maken we veel runs op vrij grof asfalt, en we willen bij het testen niet te veel banden verslijten, het gaat nu nog vooral om de afstelling, wegligging, en de stuurinrichting.

    225, netjes! En met de limitless heb je nog wel wat groeiruimte, welke motor gaat het worden, een Castle of een TP?
     

Deel Deze Pagina