Wie weet raad ?

Vandaag kwamen mijn twee lenzen binnen.

Dit is een fisheye lens en een 0.67/macro lens.
Deze lenzen zitten middels een ronde magneet vast aan het toestel, namelijk de ZX1.

Om hiermee te vliegen vertrouw ik het niet. Daarom zou ik graag ze beter vast willen zetten aan de ZX1.

Bijgevoegd heb ik twee foto's.

Wie heeft een goed idee over hoe ik dit goed kan bevestigen ?

lenzen1.jpg

lenzen2.jpg

Secondenlijm geeft een witte waas....
Of het met activator ook nog zo is, , geen idee, maar lijkt me link om het te proberen...

Zou een beetje zuur vrije kit proberen denk ik...

Vastlijmen wil ik eigenlijk niet doen, daar ik twee lenzen heb (wide en fisheye).
De mageneten zouden in theorie voldoende moeten vasthouden, maar het zou zeer zonde zijn als ik er eentje kwijt ben.

Roel, wat bedoel je met die tijdsontspanner ?

Ik kan het niet helemaal beoordelen op de foto's... maar ik denk dat je met brede tape die lens wel aan de body vast kan plakken. Ziet er natuurlijk niet uit, maar tape kan er altijd weer af...

Een andere optie is, de voorzetlens te zekeren. Gewoon een draadje ijzergaren of zo er aan binden, en dat ergens aan de camera of aan je model vastmaken. Als de magneet het houdt, prima; zo niet, dan zijn je foto's misschien wel mislukt maar je lens hangt altijd nog aan zijn draadje....

Ik kan het niet helemaal beoordelen op de foto's... maar ik denk dat je met brede tape die lens wel aan de body vast kan plakken. Ziet er natuurlijk niet uit, maar tape kan er altijd weer af...

Een andere optie is, de voorzetlens te zekeren. Gewoon een draadje ijzergaren of zo er aan binden, en dat ergens aan de camera of aan je model vastmaken. Als de magneet het houdt, prima; zo niet, dan zijn je foto's misschien wel mislukt maar je lens hangt altijd nog aan zijn draadje....

Ja, die tape is wel een optie denk ik ! In een ander topic was iemand die om de voet van de lens een ijzerdraad had gemaakt met haakjes daaraan. Deze kon de lens middels die haakjes zekeren.

Al met al is het nog maar even flink brainstormen :-)

Als ik het goed zie kan je om die lens een koord of een elastiek knopen, hij is in het midden wat dunner dan aan beide uiteinden is het niet?
Koord strak eromheen, en aan dat koord een stuk elastiek dat om de camera body gaat. Eventueel kan je aan de achterkant het elastiek vastzetten met tape, om te vermijden dat het van de body af glijdt.
Lijkt me een goeie oplossing...

Hey Bart,

Vandaag voor het eerst met de fisheye erop gevlogen. Helaas te weinig licht om goed scherp beeld te krijgen. De lenzen zijn niet in het midden wat dunner als aan de uiteinden, dit lijkt idd wel zo.

Heb schilderstape gepakt en gewoon om de lens heen en om de kodak heen, zat zo vast als een huis, maar mooi is anders.

Morgen even het weer afwachten en wss weer vliegen !

Back