Wie weet wat de lifetime is van de batterijen in de zenders

Ik loop tegen het volgende ding aan, mijn 2300mAmp NiMh accu's houden het maar een 30 minuten uit. De orginele alkaline penlites hielden het maar 15 minuten vol.
Ik zelf vindt 30 minuten wel erg kort... of is dit toch normaal.
De zender is er een van E-sky 6CH ...

kan mischien zijn dat een of meerdere cellen niet goed meer zijn.

normaal kun je met een goed accu pakket wel een paar uur doen mits ze goed opgeladen zijn
Ik zet mijn mx22 normaal de avond voordat ik gaat vliegen onder de laden op 500 mAmp

2,3 ah in 1/2 uur? Dat is (mits ze goed geladen zijn) 4 1/2 ampere, voor een zender wel heel erg veel.
Probeer er eens achter te komen hoeveel er bij het laden terug in de accu gaat (op het schermpje van je lader kijken, of als je geen compu lader hebt meten/rekenen).

idd het is een beetje raar dat hij nu al leeg is.

heb je niet last van een laad geheugen in de accu??
of kan dat niet bij die accu's??

volle yoghurt zei:
idd het is een beetje raar dat hij nu al leeg is.

heb je niet last van een laad geheugen in de accu??
of kan dat niet bij die accu's??

NiMh cellen hebben eigenlijk geen last van geheugen effect... de cellen zijn relatief nieuw. :wink:
Zal de stroom eens meten... kijken wat dat opleverd... Kijk dat die dingen 2,3 uur bij 1 Amp of 1 uur lang 2,3 Amp leveren kun je wel vergeten. Ik zal ook eens een ontlaadkurve maken kijken wat ze feitelijk kunnen leveren. Maar ik verwacht dat de zender toch wel een 1 uur aan zou kunnen staan. Ik heb er niet zoveel ervaring mee ... vandaar mijn vraag. :?:

maar als je originele alkaline batterijen het ook maar zo kort volhouden dan ga ik toch eerder aan je zender twijfelen. ik zou daar eerst even een ampere meter tussen zetten om te zien wat je zender verbruikt. 4,5 ampere zoals David al schreef is een hele zware zender. Geloof nooit dat dat goed kan zijn.

maxxie zei:
maar als je originele alkaline batterijen het ook maar zo kort volhouden dan ga ik toch eerder aan je zender twijfelen. ik zou daar eerst even een ampere meter tussen zetten om te zien wat je zender verbruikt. 4,5 ampere zoals David al schreef is een hele zware zender. Geloof nooit dat dat goed kan zijn.

heren ik ga de stroom meten... inmiddels heb ik even 8 stuks gloednieuwe 2700 mAmp NiMh cellen opgedoken.. zal die ook eens laden en kijken wat het resultaat is.
Het kan zijn dat er toch een slechte 2300 cell tussen zit.. zal ze perstuk eens testen en een ontlaad kurve bepalen...
Resultaaten zal hier posten...
Zoals ik al eerder schreef dat een AA size NiMh 2300 mAmp dat ook leverd Mmmmmmmmm volgens mij is dat een piek ontlading, ik geloof nooit dat ik een uur lang 2,3 Amp uit een cel kan halen.

De 2300 mAmp cellen zijn inmiddels vervangen door 2700 mAmp 8*.
Stroom gemeten bij 9.6 volt 330 mAmp... is niet weinig maar zou niet echt het probleem moeten zijn.
Maar even een opmerking ik ben gelicenseerd zendamateur en ik zou toch moeten weten dat ik de antenne helemaal moet uitschuiven... alle testen tot op heden gedaan met ingeschoven antenne... dom dom dom.. :evil:
De SWR (Staande golf) met in geschoven antenne zal deze oneindig zijn en in dat geval zal er beduidend meer stroom lopen. :oops:

Nu met de 2700 accu's de zender al meer als een uur aan en nog steeds 3 LED aan .. dus dat probleem is dus busted.
Shame on me... :D

Dus dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.

Back