Wie weet wat dit is? 100x100cm

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Julian Smeets, 29 sep 2021.

  1. Julian Smeets

    Julian Smeets

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijmegen
    boot.png Beste leden,
    Ik ben nieuw en zeer geïnteresseerd!!
    Ik heb een aankoop gedaan maar ben nu benieuwd wat voor een type boot het betreft.

    Ik vaar al jaren zelf en heb een liefde voor mooie (onbetaalbare) drie masters, hetzij middeleeuwse of latere uitvoeringen. Een mooi model piratenschip zou ik zelf wel willen aanpakken..

    Maar nu eerst de vraag, wat is dit voor een model, maak etc en wat zou zoiets waard zijn..?!
    Alvast bedankt
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zo te zien een driemast schoener. Erg natuurgetrouw ziet het er niet uit. Durf me niet aan een waarde te wagen. Heb met een vriend wel eens zo'n modelschip getuigd en ben daar zo'n 50 uur zoet mee geweest. Ga je zoiets omrekenen in geld, dan is zoiets onbetaalbaar. Zo'n schip in museumkwaliteit is gauw een paar duizend Euro waard. Maar helaas voldoet deze daar niet aan. Verkijk je niet op de bouw van een historisch schip. Je bent er gauw enige jaren mee zoet en kost ook een hoop tijd aan research. Gr. Klaas.
     
  3. Julian Smeets

    Julian Smeets

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijmegen
    Thanks voor je reactie..
    Indd zijn de “touwtjes” hier en daar op andere plaatsen bevestigd dan origineel en er zijn wat “kleine” beschadigingen. Maar alsnog, dank voor je info
     
  4. Albertmobiel

    Albertmobiel

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    415
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo Julian,
    Dit is het expeditie schip de Xarifa uitgebracht door de firma SMB technik in modelbouw.
    Het is niet het echte schip, dat kun je opzoeken op het net. Ik ben in het bezit van de tekening
    en ben hem nu aan het bouwen naar de gegevens van het origineel. De romp komt overeen
    met het origineel maar het zeilen plan klopt niet. Schepen in deze uitvoering zijn niet veel waard
    ook omdat het geen echt model is ,wel leuk om te hebben.
    M.v.gr Albert
     

Deel Deze Pagina