Wie weet wat dit is en doet.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door NQDtransformer, 11 dec 2019.

  1. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo mede leden.

    Wie kan mij vertellen wat dit is en doet. Ik heb hem gekregen, maar dit is een al een tijd terug.
    Ik wist toen nog welk merk het is en had er een beschrijving bij.
    Maar die info ben ik nu kwijt en weet niet hoe ik hem kan instellen. Hopelijk weet 1 van jullie hoe het werkt en van welk merk het is zodat ik er een handleiding bij kan zoeken. IMG_0663.JPG
    Alvast bedankt
    Gr eddy
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Lijkt mij een batterij voltage indicator, waarschijnlijk instelbaar door op de knop te drukken?

    GJ
     
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ja zover was ik ook, alleen ik weet nog dat je het aantal cellen moest instellen. Maar hoe
     
  4. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ok ik ben er uit. Het is idd een instelbare batt indicator met low-voltage cut-off en alarm. Helaas werkt hij niet in combinatie met een ubec van 6v. Voor mij dus niet bruikbaar omdat ik een 3S lipo gebruik voor de ontvanger en servo’s.

    Iedereen bedankt.
    Gr eddy
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  6. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Dat is hem idd. Voor iedereen die hem wil kopen. Werkt dus niet in combinatie met een ubec.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Hoezo niet? Deze moet tussen de batt en u-bec, en werkt dan als schakelaar.
     
  8. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Dat werkt dus niet in mijn geval. Zonder de Ubec werkt het apparaatje goed. Zet ik de Ubec er achter dan gaat er iets niet goed.
    Ubec, apart werkt goed en geen problemen. Batt module apart ook geen last en keurig 11,2v van de lipo en een groen ledje.

    Ik weet niet wat er mee is. En heb het ding in de je hoek gegooid.

    Mocht je er belang bij hebben stuur ik hem je graag toe. GRATIS!!
    Gr eddy
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Nu ben ik wel nieuwschierig :) Als hij spanning doorgeeft dan zou de ubec ook moeten werken zou je denken.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat ding heeft een in- en uitgang, nu er geen stekkers aan zitten is het even uitzoeken en hopen dat je bij verkeerd aansluiten niets opgeblazen hebt (denk aan bv een reverse diode in een mosfet)
     
  11. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Nee er is niets opgeblazen. Ik heb de draden vanaf het begin gemerkt. Dus dat kan het niet wezen. En idd hij geeft gewoon stroom door. Maar met de Ubec erachter gaat het volgende fout.

    Ik sluit alles aan. Zet de batt module aan, groene led licht op. Ubec ledje brand nu blauw. Zoals het hoort. Als ik nu de stekker in de ontvanger steek gaan de ledjes even zwak branden. (Dus die van de ontvanger en Ubec.)
    Daarna gaan deze uit. Batt module blijft gewoon groen branden. Uitgang spanning na de ubec is gewoon 6,2V.

    Laat ik de batt module weg en sluit de ubec direct aan op de 3S lipo. Heb ik gewoon weer 6,2V na de ubec. Steek de stekker weer in de ontvanger. Alles ok en de ledjes branden netjes en alles werkt.

    Batt module op verschillende accu soorten getest. En ingesteld zoals volgens de handleiding moet. Ook belast!! Niets aan het handje.

    Dus bij deze is mijn vertrouwen in dit vernuftige stukje techniek gedaald tot onder de werkbank.
    Zoals gezegd. Gratis verstuurd naar de gene die hem wil.
     

Deel Deze Pagina