Wie weet welk merk en model dit is

Ooit heb ik het geweten, maar nu ik hem zelf heb kan ik er niet meer opkomen. Zit al dagen op google ebay ed, maar waar ik ook opzoek ik kom hem niet tegen. Is er hier iemand die het weet.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze is volgens mij van het merk Yucan en het type is de Jumbo en was destijds, 1985 ongeveer, te koop bij Bart Smit. ( Huismerk)

King en Bart, super bedankt ik wist dat het een bekend merk moest zijn maar natuurlijk nooit aan bart smit gedacht Yucan had ik wel geprobeerd maar daar komt deze niet mee naar voren.
Het zou dan moeten zijn een Yucan Yumbo (duurde nog even voor ik erachter kwam dat het niet een j maar een y moest zijn), maar dan zijn er nog wel afwijkingen de kleur van het plastic en de banden. Alles wat ik kan vinden is wel het zelfde model maar het plastic is dan geel en de banden zijn anders. Aangezien het compleet nieuw is zie ik geen reden dat er andere banden onder gezet zouden zijn.(ik kan nu iig wel verder dus maakt niet heel veel uit, maar zou leuk zijn te weten waarom)

ps bart mocht je dit lezen ik stuur je nog even een pb offtopic

De kunststof kleur kan verschillen, maar de Bart Smit Yumbo modellen hadden altijd geel kunststof, dat was hun 'ding' waaraan je ze herkent.
De MRC zou met zwart kunststof kunnen zijn geleverd, dan zou je even op franse websites moeten zoeken (MRC was een frans merk).
Een andere mogelijkheid is dat iemand zelf uit zwart kunststof de onderdelen heeft gemaakt, met een figuurzaag en wat geduld was het goed te doen; alle kunststof delen zijn uit plat materiaal gemaakt en aan elkaar geschroefd.

Back