Wie weet welk merk Hughes romp dit is?

Zouden de experts eens even mee willen kijken aub... ik heb een mooie, kale Hughes 500E romp gekocht (voor weinagh) waar ik nog een beglazing en bovenkapje voor nodig heb. Hij zou 60 size moeten zijn maar ik vind hem redelijk klein uitgevallen. Snelle metingen geven aan dat er wel degelijk een 1440mm 5-blads rotorkop op zou passen.

Nou ken ik heel wat merken die de Hughes voeren maar ik sta in dubio welke dit nou is.

Enkele foto's:
Hughesromp2.jpg

Hughesromp1.jpg

Nou Rob da's ook sterk, ik zit net een oude hobby bulletin van 1985 op de duikelen en daar staat de Hughes 500E van Graupner achterop. Deze heeft ook de "aangegoten" staart maar wat hij niet heeft (althans op de foto) is een afneembare "afdekkap". Dat kan natuurlijk in het productiemodel gewijzigd zijn maar ik vind nauwelijks nog foto's van "live" modellen.

HughesGraupner0001.jpg

Een praktijkfoto: Geen kapje bovenop.

Helimaxhughes.jpg

Heren,

Voor zover ik nog herinner was de graupner Hughes van lexan gemaakt. Ik kan me hierin wel vergissen,maar ik geloof niet dat Graupner ooit glasvezels gebruikt heeft maar altijd glasweefsel matten.

Ik zal nog es in mijn oude catalogi kijken of ik hiervoor een bewijs kan vinden.

Steven.

Hoi Steven, hardstikke leuk dat er nog meer Heim liefhebbers zijn. Heim idd, want intussen ben ik erachter dat mijn romp een kopie is van een romp die identiek was aan die van de Graupner Helimax60, maar dan door Graupner voor een Heim-hangmechaniek geschikt gemaakt... en die had wel een afdekkapje bovenop. Er staan er een paar op ebay.de toevallig. Ik heb Graupner even gemaild maar ik verwacht eigenlijk niet dat er nog beglazing en een kapje voor verkrijgbaar zullen zijn.

Hughes500.jpg

Heren,

Voor zover ik nog herinner was de graupner Hughes van lexan gemaakt. Ik kan me hierin wel vergissen,maar ik geloof niet dat Graupner ooit glasvezels gebruikt heeft maar altijd glasweefsel matten.

Ik zal nog es in mijn oude catalogi kijken of ik hiervoor een bewijs kan vinden.

Steven.

Nu nog een Heim Uni Expert 60 Hang mechaniek voor deze romp en alles is kompleet.
Ik dacht hem al te herkennen. In mijn jongere jaren een aantal keren z'n kist gezien. Dat zag er toen ook al super mooi uit.
Zo heb ik zelf nog een oude Kavan Bell Jet Ranger ronmp. Helaas zonder mechaniek. Kan wel een vario Skyfox hang mechaniek in. Misschien ooit, als de euro's met grotere getalen binnen komen, kan ik heb herstellen en spuiten zo als mijn vader in de jaren '70 mee vloog.
Als je hem weer gaat opbouwen bljf ik het volgen. Voor mij is Heim een van de mooiste mechanieken die er zijn.

Groetjes Rob.

*fluisterend* ...het wordt mijn jongensdroom, de "Magnum" Hughes met Peka-Knipprath 5-bladsrotor op een heim-hangmechaniek wat omgebouwd is naar electro... ik heb alles al liggen... :D Lange-termijn project hoor dat wel.

Hoi, veel bouwgenot met je romp. Je hebt hem inderdaad voor een eitje kunnen kopen hé ;) hij stond in de weg en moest echt de deur uit !! Ik ga het draadje wel volgen, want ben heel benieuwd wat voor mooi's je hier van gaat maken.

Zeker gaan we dit volgen.
Zo ben ik zelf bezig met een Heim Uni 40 mechaniek in een Bell 222 (50 klasse, unpainted) van Century te bouwen. Het zijn ideale mechanieken. Je kunt de elektronica bak zo weg halen, de servo's onder de kop plaatsen en het mechaniek is 1/3 kleiner. Leuk voor een cockpit interieur. Deuren laten open gaan etc.

Groetjes Rob.

Back