Wie wil mij helpen met afstellen HPI MT2?

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een HPI MT2 auto. De standaard motor is vervangen voor een LRP Z18s Pro. Als de auto eenmaal warm is, loopt ie mooi en is ie snel. Maar het starten is nogal een issue.

Eerst primen en dan met glowstarter duurt het zeker 4 min. Wanneer ik dan de driver verwijder, slaat de motor bijna meteen af. Na wat proberen lukt het uiteindelijk en loopt ie prima.

Ik heb natuurlijk al diverse berichten gelezen en ook de sticky voor het afstellen van Nitro motoren, maar ik zou het fijn vinden als er iemand is, die me even wat raad wil geven en samen met mij de afstelling zou willen doen.

Wie zou dat willen? Liefst in de buurt van Utrecht, maar iets verder is ook geen probleem.

Ik hoor het graag. Ik wil graag leren.

Je kunt ook bij de club, RACO 2000, langs gaan in Utrecht. Die zouden je vast wel kunnen helpen met je auto.

Wat je nog zou kunnen doen om het starten makkelijker te maken is de motor voor te verwarmen met een föhn. Misschien dat het starten dan makkelijker gaat

M.v.g. Mark

Een koude motor slaat altijd sneller af ;)

Probeer de LSN eens een klein stukje (1/16de~1/8ste slag) armer te zetten en hou de glowdriver op de lopende motor tot je de kop echt warmer voelt worden. Een beetje spelen met het gas onder het starten wil ook nog weleens helpen voor het aanslaan van de motor.

Weet niet waar je vandaan komt maar aangezien Quartel alleen nog in Pijnacker zit kan Hoek van Holland nooit heel veel verder zijn ;)

Back