Wie zei er hier dat achteruit vliegen niet gaat.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Je kon er op wachten :) Nu iedereen 3D vliegen moet er toch iemand naar 4D gaan ;) (jaja, klopt niet maar toch...)

Wat krijgen we strak? Inverted hover met thrust vectoring? Of impeller hoveren met thrust vectoring :)

verstellyak1.jpg

Hoveren met de prop naar benee!?
Zie nergens een touwtje!

prop bladen zijn volsymetrisch

Wel handig als je denk 'daar dus niet neerstorten, hup achteruit! ' ;)

Afstand sensor erop en het vliegtuig kan zelf een crash voorkomen :) Ook leuk, vol op een raam van da kantine af en dan achteruit, omdraaien en weer weg

kijk het krijgt al pitch !
nog effe en vliegtuigvliegen word weer interessant voor mij :D

Dat zou inderdaad mogelijk zijn als het toestel niet gek wegschiet :) Lijkt me wel grappig om eens op een sim te proberen... Kent iemand zo'n model?

Je zou misschien wel een model kunnen ontwerpen dat zowel vooruit als achteruit evengoed vliegt, bvb met ipv 1 vleugel en een stabilo, gewoon 2 vleugels of toch evengrote oppervlakken.

Kris

vleugel in het midden, voor en achter een stabilo, voor en achter motor met vario prop :) Zou wel erg gek zijn... Zou dat vliegen?

Tadango zei:
vleugel in het midden, voor en achter een stabilo, voor en achter motor met vario prop :) Zou wel erg gek zijn... Zou dat vliegen?

ik heb er ook wel eens aan gedacht, denk dat het wel mogelijk is. Het zal wel niet super vliegen in verband met gewicht..

Wat dan wel belangrijk is, is een verplaatsend zwaartepunt. Dus je accu moet dan verplaatst kunnen worden door een servo, of zoiets.
voor gevordenen :wink:

verplaatsbare accu is niet zo'n probleem. Maar om dat snel te kunnen doen vast wel. Maar met het zwaartepunt in het midden moet het ook wel vliegen alleen zal het de hele tijd willen stallen denk ik....

Gerard_nl zei:
kijk het krijgt al pitch !
nog effe en vliegtuigvliegen word weer interessant voor mij :D

Vele jaren geleden vloog Hanno Pretner al met een verstelprop, deze kon toen ook al negatieve pitch geven. Naar mijn weten heeft hij dat een seizoen lang gebruikt op zijn Magic. Het was duidelijk te zien in de figuren als een wingover dat hij in het dalende been snelheid minderde. Die prop zat toen in het assortiment van Simprop.

zou dat nog een beetje sturen, inverted hover met vliegtuig, je hebt immers nog nauwelijks luchtstroom over je roeren... kennelijk lukt het die gast toch.. leuk! :D

edit
filmpjes gezien... echt een inverted hover lukt em idd niet..

Monkey zei:
zou dat nog een beetje sturen, inverted hover met vliegtuig, je hebt immers nog nauwelijks luchtstroom over je roeren... kennelijk lukt het die gast toch.. leuk! :D

edit
filmpjes gezien... echt een inverted hover lukt em idd niet..

eeh maak dat GEEN stroming over je vleugel ;) Daarom denk je dat dat ding zo snel wegdraait bij het omhoogkomen?

Wat ziet dat er toch lekker maf uit :)
Vorig jaar was er ook al iemand met zo'n verstelpropje
Maar die kwam niet zo dicht bij een inverted hover als MM nu doet...
Waar gaat dit heen?

Back