Wie zei ook alweer dat diesels trage rammelbakken waren?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Micropuller, 17 apr 2012.

  1. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    kom maar mee, een rondje rijden in mijn mini, ouwe type, de echte dus
    een van de laatsten gemaakt, cooper uitvoering.
    zonder tuning, 197km/h
    dat voelt als 300km/h in zo een gebakje
     
  2. jos_br

    jos_br

    Lid geworden:
    28 okt 2012
    Berichten:
    16
    Ik had me hier eigenlijk aangemeld omdat ik iets van een HPI Baja wilde weten (en eventueel aanschaffen), kom ik dit topic tegen. Ik rijdt dus zelf in een Audi TT type I voorzien van een 285pk sterke TDI motor erin. Ook rijdt ik met een Golf V TDI met dezelfde motor, alleen is dit een auto zonder kenteken, en alleen voor trackdays of soms een time attack.

    Jos.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Ik prefereer 6 rake klappen boven 8 plofjes. Maarja, ik rijd dan ook in 2 6-cilinders ;)

    Als je het over een diesel hebt die fluit, vind ik dit best wel een gaaf geluid. Ook leuk om mee te rijden. Snel? Nee, dat dan weer niet..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    maarja, als je een diesel motor met 3 turbos tegenover een benzine met 3 turbos zet....
     
  6. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Hey met zo`n ding als hierboven heb ik 6 jaar gereden in bergingsuitvoering. Met een kraantje er op en een heleboel sleepspul. Dikke lier ook.

    Daar zat een 10 liter 6cylinder in op benzine. Als ik me goed herinner 230pk en een top van 70km/h

    Wel een enorme trekkracht door de absurd lage gearing. Het was nog een cabrio ook.
     
  7. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Ja, dan? Maak die zin eens af ;)


    En Re-entry, gaaf man! Ik heb ook wel eens met zo'n ding mogen meerijden. Wat een geweld. Vind ik leuk!
     
  8. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem

    Was werk. Bij de groene jongens. Is al snel minder leuk als je bij -25 in Duitsland rijdt. Er zit namelijk geen verwarming in zo'n ding. Wat wij deden was de motorkap open zetten. Die zat in de cabine.

    Verder ook gehoorbescherming die vooral 's winters er fijn was. Lekkere warme oortjes terwijl je tenen er af vriezen. :D
     
  9. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    dan is de benzine altijd sneller :)
     
  10. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Niet mee eens, maar dat is een discussie apart.
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Het bewijs dat diesels ook leuk kunnen zijn en een mooi vergelijk van diesel en benzinegeluid:


    Het filmpje is van begin tot eind helemaal te gek!........maar als op 3:52 die dodge er achteraan gaat worden je oren pas echt gestreeld!

    Justus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina