wie zeilt er nu nog ?

Wie gooit zijn/haar zeilboot/jacht nog in het water in deze tijd ?

Vraag ik me gewoon, af, wind genoeg op dit moment.......

wind genoeg idd, moet hem alleen weer eens opknappen voor ie weer kan varen. De laatste keer is het een en ander verbogen omdat mijn stuurservo doordraaide. Die bleek vol met water te zitten:D Als ik nu wil gaan varen moet ik denk ik wel eers ff een stormzeiltje snijden! Ben nu eigenlijk vooral vliegtuigen aan het bouwen.

John33 zei:
Wie gooit zijn/haar zeilboot/jacht nog in het water in deze tijd ?

Vraag ik me gewoon, af, wind genoeg op dit moment.......

Hallo John,

Ik vaar eigenlijk bijna dagelijks sinds ik in januari een Thunder Tiger Voyager heb aangeschaft en gebouwd.
In februari moest ik eerst met de boot naar binnen, om het aangevroren buiswater te ontdooien, voor ik het luik open kon krijgen...

Normaliter zeil ik dagelijks een uurtje na m'n werk, maar sinds de overgang naar de wintertijd is het al donker voor ik bij het water ben.

Alleen langs een stukje gracht, met belachelijk veel openbare verlichting, kan ik na zonsondergang nog zeilen (en wat zien...)

De Voyager kan relatief veel wind hebben, dus daar heb ik me nog nooit door laten weerhouden, om haar in het water te zetten.

Warme, waterdichte kleding aan, extra ontvangerpakketje in de binnenzak en gaan!

Groeten, Jan.

Hoi,

ik vaar juist nu samen met pendelaar met de Sea Dolphin en binnenkort met Pendelaar's eigenontwerpsportzeilboot erg mooi geworden! Maar even terug op het onderwerp, ja we varen juist nu veel wind afgelopen zondag nog in eindhoven van elf tot 2 heerlijk gezeild!

Snill

Bij de Micromagic begint het net weer een beetje... De Wintercup loopt de hele winter door en regelmatig is er een vaardag zoals gisteren in Blokzijl:

Kijk hier maar eens...

Groeten,

En ondergetekende vaart ook nog elk weekend als het even kan...
Eergisteren met de Seawind een collega-MM het snot voor de ogen gevaren, en gisteren met m'n eigen MM wederom... :lol:
Gisteren met die wind was lachen... Met standaard zeilen scherp aan de wind naar de boeien toe...shit, ik haal het net niet...net wel...net niet...(windvlaag - oploeven) NET WEL!!! om vervolgens te wenden en als een gek met ruime wind en een pracht van een Butterfly over het water te schieten!
Heerlijk!

jammer dat mijn micro net iets te laat af was voor de wintercompetitie maarja zeilen doen wij toch zo veel mogelijk (training en fijn tuning)

Je kunt op elk moment instappen in de wintercup, ookal doe je in de hele winter maar 1 of 2 keer mee. Ik ben ook halverwege de (vorige) wintercup 'ingestapt'.

Een betere training is er niet toch? 8)

Snill zei:
Hoi,

ik vaar juist nu samen met pendelaar met de Sea Dolphin en binnenkort met Pendelaar's eigenontwerpsportzeilboot erg mooi geworden! Maar even terug op het onderwerp, ja we varen juist nu veel wind afgelopen zondag nog in eindhoven van elf tot 2 heerlijk gezeild!

Snill

Waar varen jullie ?
ik woon zelf in Geldrop, dus eindhoven is een peuleschil :D
Of kom eens kijken bij het water in Geldrop bij het zwembad de smeelen.

Lijkt me leuk om een met meerdere pesonen te zeilen, zeil nu solo maar dat is ook niet alles.
Zelf wil ik wel maar komt het er de laatste tijd niet van, helaas.
Maar ben ook nog bezig met de trimaran, het zal wel voorjaar 2006 worden eer dat die te water gaat.......

vandaag nog geprobeerd te zeilen. maarja veel te veel wind en geen stormtuig

John,

wij varen bij de wateren bij het Pleincollege Eckart en het winkelcentrum Eckart hieronder is een kaartje met de locatie van de wateren.
Je kan ook alvast contact met me opnemen over email. Komend weekend gaan we niet varen maar evt het weekend daarop wel. Mijn email is:
cyberbrammie@hotmail.com

Hier is een link naar het kaartje. Wij zeilen bij de Luytelaar in het midden van het kaartje bij die orde weg als je 1x inzoomt kun je de naam zien. Je kunt mooi met volle wind mee hard zeilen tot aan de andere kant van het meer een paar honderd meter verder en dan volle wind tegen terug zeilen echt vet!
http://www.ifalk.nl/eindhoven19gy169d/index.do?banner=true

Greetz Bram

@John33

Een PB gestuurd maar nog geen reactie mogen ontvangen om eens gezamelijk te gaan varen.
Kan zijn dat het animo niet meer zo groot is maar we horen het wel.

Pendelaar

PB ontvangen !!!
Helaas nog geen tijd gehad om eens in de agenda te kijken.
Komende weekenden zijn weer vol bezet dus ik denk dat het nog wel even gaat duren :(
Nieuwe keuken uitzoeken kost veel tijd he.....

Maart goed, ik houd het in de gaten .....
Ik laat zeker nog een keer weten wanneer samen zeilen mogelijk is.

HEHE met 3 boten zelfs dan aangezien we nu een 2e zender hebben en ook 2 boten operationeel.

Misschien zelfs met 4 boten, de trimaran kan binnenkort proefdrijven, tenminbste de middendrijver dan, deze is bijna af, nog een paar uurtjes schuren/plamuren en dan mag tie voor het eerst nat worden.

Aan de bouw van de drijvers is ook begonnen sinds dit weekend, het gaat niet snel maar elke keer een stukkie verder.....

Leuk heb je een mede-bouwer/vaarder die je meeneemt of zijn we met 4 botn en 3 man? Helemaal geen bezwaar tegen hoor! Kunnen we ook elkaars boten testen!

Back