wie zocht een gieterij om inconel te gieten ??

Kheb hier op het forum gelezen dat er iemand was die een gieterij zocht die inconel kon gieten, misschien kan ik helpen, ma kan het bericht niet meer vinden pfffffffffffff.

Deze persoon kon wel mallen maken om een wasmodel te maken.

Hoop wat te vernemen hier.

Gr Jaap

roberco zei:
ik ga even heel erg stom doen hoor maar wat is een inconel?

Niet heel stom, maar tegenwoordig extra handig op te zoeken met 1 druk op de knop, in Google:
Zie dit bericht van Robert

Inconel 718 is een hittevaste op nikkel gebaseerde legering NI-P100HT

Via Magellan Metals kom je hetvolgende te weten:
Alloy 718 - UNS N07718

common trade names
Inconel 718®, Nicrofer® 5219, Allvac® 718, Haynes® 718, Altemp® 718

Alloy 718 is a precipitation hardenable nickel-based alloy designed to display exceptionally high yield, tensile and creep-rupture properties at temperatures up to 1300°F (704°C). The age-hardening response of Alloy 718 permits annealing and welding without spontaneous hardening during heating and cooling. Alloy 718 has excellent weldability when compared to the nickel-base super alloys hardened by aluminum and titanium. Alloy 718 is used in aircraft engine parts and high-speed airframe parts such as wheels, buckets, spacers, and high temperature bolts and fasteners.

Available forms are seamless pipe, welded pipe, seamless tube, welded tube, bar, wire, sheet, plate, forgings, pipe fittings and flanges.

Chemical Analysis of Alloy 718 (UNS N07718):
Cr: 19
Ni: 52.5
Mo: 3.05
Co: 1 max
Cb+Ta: 5.13
Ti: 0.9
Al: 0.5
Fe: 18.5

Groet,
Bas

weet dat ik inderdaad kan zoeken hoor
das het probleem niet maar ik dacht ik vraag het zodat het antwoord hier in dit draadje komt
hebben er misschien wat meer mensen wat aan

in ieder geval gelukt dus
weer wat geleerd

bedankt bas

Beste Jaap,

Ja dat was ik inderdaad. Sorry trouwens dat ik zo laat reageer, maar ik ben een tijdje niet meer met de turbine bezig geweest, en helaas ook niet op het forum. Erg druk op mijn werkt, het gebruikelijke zeg maar.
Maar ik begrijp dat u een adres heeft waar ze inconel gieten?

Ik had eigenlijk twee ideën over het maken van turbine wielen. Het eerste iedee was om een tubine wiel te gaan cnc frezen, een nadeel hierbij is dat inconel 718 erg hard is en zeer slopend voor een frees, en machine. hierbij komt dat inconel 718 na het bewerken een warmte behandeling nodig heeft om tot de uiteindelijke sterkte te komen. en het is natuurlijk ontzettend duur!

En het tweede idee was inderdaad om de turbine wielen te laten gieten, dit kan namelijk wel in inconel 718. Een was model wou ik laten maken met behulp van SLS techniek (zie www.amitek.nl) hiermee is het mogelijk om een wasmodel te maken speciaal bestemd voor giet technieken. Het model wordt rechtstreeks van een 3D computer bestand in laagjes opgebouwd. Op deze wijze heb ik ook modellen laten maken voor de compressor wielen (in ABS kunststof welliswaar). Het resultaat was niet onaardig

Op het moment ben ik bezig met de ombouw van een hobby freesbankje naar cnc. Als dit ooit gaat werken voor de turbine wielen betijfel ik maar voor andere onderdelen is het altijd handig. Ik ben dus nog steeds benieuwd naar een adress voor inconel.

Groeten Jos

Hoi,

Yes ik heb een gieterij voor je, sorry maar ik was het even kwijt, het is een gieterij in Duitsland.

Zollernsche Hüttenwerke, Siegmaringen, Duitsland.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

En ik denk dat eurocast in Apeldoorn het ook wel kan gieten.

Hou me op de hoogte wandt, ik heb er nu geen tijd voor, maar wil nog wel de mallen graag maken en laten gieten

Dankjewel Jaap,

Ik ken het probleem, geen tijd hebben inderdaad. Ik zit met hetzelfde probleem. weer veel met werken bezig geweest de afgelopen tijd. maar voorlopig lijkt het rustig en kan ik de draad weer oppakken met de turbine. Maar ik zag in een ander draadje dat je al turbine wielen hebt gekocht. helaas is dat voor mij geen oplossing. Ik zal binnenkort wat foro's maken van de vorderingen, en die plaatsen op het forum.

Groeten Jos

Back