Wieken Gedeelte Lama v4 vervangen door Aluminium Gemakkelijk?

Ik ben ook van plan een paarse versie te kopen die 17,50 kost. Ziet eruit als wat betere kwaliteit. Of raden jullie me nog wat anders aan?
Ik heb in elk geval een nieuwe nodig want de flybar hangt losjes, er zit een scheur bovenin.
En hoe makkelijk is dus de installatie...?
 
Ik ben ook van plan een paarse versie te kopen die 17,50 kost. Ziet eruit als wat betere kwaliteit. Of raden jullie me nog wat anders aan?
Ik heb in elk geval een nieuwe nodig want de flybar hangt losjes, er zit een scheur bovenin.
En hoe makkelijk is dus de installatie...?

Vaak is het een kwestie van met een schroevendraaier kunnen omgaan, en kleine schroefjes. En vooral oppassen dat je dingen niet te vast wilt draaien, want je stript zo de schroefdraad van de schroeven af of de kop breekt af... :(
 
[URL="
- ESky Lama V4 Head Upgrade Part 1.[/URL]

Gewoon doen. Niet te bang zijn, het is echt niet moeilijk. En dan meteen de verlengde innershaft en extreme blades erop. Dat zijn de beste upgrades voor een Lama.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[URL="
- ESky Lama V4 Head Upgrade Part 1.[/URL]

Gewoon doen. Niet te bang zijn, het is echt niet moeilijk. En dan meteen de verlengde innershaft en extreme blades erop. Dat zijn de beste upgrades voor een Lama.

Je zal ook hier een daar een linkje moeten losklikken. Als je nog nooit aan je heli gesleuteld hebt, zou wat hulp handig zijn. Wat hoop je trouwens te bereiken met dat metaal? Beter vliegen? Of meer voor de bling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beiden.
Maar het is vooral voor stevigheid.

Als je vaak schade vliegt is metaal niet altijd de beste optie. Plastic breekt misschien, maar metaal kan ook vrijwel onzichtbaar verbuigen, en dan kun je soms lang zoeken naar waarom je heli ineens raar doet.

Verlengde inner shaft is wel aan te raden. Blade strikes zijn vijand nummer 1 van een coax als de Lama. Bij de rest vraag ik me af of het niet vooral extra gewicht is, en meer gewicht betekent korter vliegen...
 
Ik heb net poging gedaan om het uit elkaar te halen, de wiekens enzo, maar het lukt me maar niet:(
Installatie handleiding, is die ergens?
Zoniet wil ik best 10 euro betalen aan iemand die hem kan installeren voor me.
 
Ik heb net poging gedaan om het uit elkaar te halen, de wiekens enzo, maar het lukt me maar niet:(
Installatie handleiding, is die ergens?
Zoniet wil ik best 10 euro betalen aan iemand die hem kan installeren voor me.

Het is wel handig om te weten waar je ongeveer woont;).

Met Extreme onderdelen heb ik de beste ervaringen. Ze iets duurder maar de kwaliteit is top.

Trouwens mocht er hier iemand zijn welke een paar oude borstel motoren van de lama heeft liggen dan zou ik deze graag willen overnemen. Mijn lama wordt brusless en hiervoor gebruik ik de oude as en tandwielen. Alleen ik heb een motor verkeerd gestript. Nu ben ik op zoek naar een andere motor. Het maakt niet uit of de motor stuk is. (als ik klaar ben blijft er toch weinig van de motor over:rolleyes:.
 
Vroomshoop, dat is tussen Almelo en Ommen, in overijssel.

Dass niet in de buurt. Het los halen van het "zwarte ding" is erg makkelijk.
Als je de bevestigingen je "zwart ding" aan je servo hoorn los klikt dan glijdt alles zo van de as.

Vergeet niet bij het terug plaatsen van de schroeven locktight. Ander vliegen je schroeven gegarendeerd los.

Veel succes!
 
tis inderdaad niet zo moeilijk en je hoeft er echt geen technische kennis voor te hebben.
Als je een schroevendraaier kan vast houden kan je dit ook.
Dat "zwarte ding"zit vast met 2 inbus boutjes aan weerszijde eerst die even losdraaien.
vergeet overigens niet het juiste gereedschap te gebruiken
je sloop anders je lama meteen

even kijken of dit lukt is weliswaar van een V3 maar de constructie is het zelfde
je kan natuurlijk ook zelf zoeken naar lamav4 exploded view

suc6
Ferdy
ExplodedDiagram.jpg
 
Laatst bewerkt:
tis inderdaad niet zo moeilijk en je hoeft er echt geen technische kennis voor te hebben.
Als je een schroevendraaier kan vast houden kan je dit ook.
Dat "zwarte ding"zit vast met 2 inbus boutjes aan weerszijde eerst die even losdraaien.
vergeet overigens niet het juiste gereedschap te gebruiken
je sloop anders je lama meteen
in totaal 4 schroeven, heb ik er al afgehaald zoals ik zei.
ik snap het verder niet, er is niks meer van dat zwarte bovenste ding los te klikken of te schroeven, en zit nog steeds muurvast...

foto voor duidelijkheid:
http://img291.imageshack.us/img291/4532/img3391m.jpg
 
Laatst bewerkt:
O dat zwarte ding...:) das inderdaad iets lastiger. Maar moet best wel lukken
Die zit licht geklemd op de buitenas en moet je VOORZICHTIG rechtstandig omhoog trekken.
 
in totaal 4 schroeven, heb ik er al afgehaald zoals ik zei.
ik snap het verder niet, er is niks meer van dat zwarte bovenste ding los te klikken of te schroeven, en zit nog steeds muurvast...

foto voor duidelijkheid:
http://img291.imageshack.us/img291/4532/img3391m.jpg

uhmmm je vergeet dat er iets aan je servo vast zit. aan beide kant van je heli zit een servo. Je herkent je servo aan de wit plastic plaatje met gaatjes. Op de exploded view tekening zie je onderdeel 23 deze moet je voorzichtig los maken.
 
klopt inderdaad, de servo's hoef je overigens niet te verwijderen.
Eerst maar eens het kogellager huis verwijder. Alle onderdelen 1 voor 11 verwijderen is natuurlijk wel slim.... zie je wel dat je verstand hebt van techniek :)
 
Back
Top