Wiel op 3m75 zwever

Hey,

Is het nodig om op een DG 1000 van 3m75 span een hoofdwiel te hebben, of kan je ook gewoon landen en gesleept worden op de romp ?

Dank bij voorbaat

Het is altijd beter om een wiel te hebben voor een sleepstart, het mooiste is natuurlijk een intrekbaar wiel. Alternatief: startwagentje

sam,

ik heb een asw 24 van 4 meter zonder wiel,

zondag nog met cross wind sleepstarts gedaan zonder problemen.

een snellere sleper is hier handig in.

Peter

PS : welkom in de zweefwereld

Ik ga morgen de sleepkoppeling erin monteren en dan zaterdag eens proberen hem van de grond te krijgen.
De slepers bij ons op de club gaan daar normaal geen enkel probleem mee hebben, ze krijgen met gemak een 7,5m ASW in de lucht.
We zullen zien :wink:

Sam,

Een wiel is idd beter zoals de anderen al melden, een grondstart met lang gras kan een vleugel makkelijker doen haken, met alle gevolgen zoals een gevaarlijke grondzwaai.
Verder, ik vlieg wel eens vanaf een betonbaan....en dan is het geen doen zonder wiel!!!

Qua sleepkracht zal het niet zo'n probleem zijn, ik schat dat die -24 niet zo zwaar is, een normale sleper redt dat makkelijk, zeker als het gras wat vochtig is.

Maar je hebt gelijk, eerst maar eens proberen, pas wel op! Een wiel inbouwen kan altijd nog wel, en natuurlijk is een retract nog mooier...

Back