Wielas verwijderen?

Gents,
Ik wil de bestaande wielen/remmen vervangen door betere. Daarvoor moet ik waarschijnlijk de oude wielas verwijderen van de poot en nieuwe gaten boren.
Iemand een idee hoe je deze assen verwijdert? Zitten die geschroefd en gelijmd in de strut? Het is een Graupner gear voor de Hotspot.

Voordat ik er met wat warmte en een vise-grip aan ga draaien, graag jullie mening.

IMG_0963a.jpg

Richard Branderhorst zei:
Gents,
Ik wil de bestaande wielen/remmen vervangen door betere. Daarvoor moet ik waarschijnlijk de oude wielas verwijderen van de poot en nieuwe gaten boren.
Iemand een idee hoe je deze assen verwijdert? Zitten die geschroefd en gelijmd in de strut? Het is een Graupner gear voor de Hotspot.

Voordat ik er met wat warmte en een vise-grip aan ga draaien, graag jullie mening.

IMG_0963a.jpg

ach ja de bekende eurokit
gewoon goed inklemmen en losdraaien
er zit meen ik m5 of m6 draad op
hierna vervangen door goede benen
[/img]

Sandor,
Inmiddels heb ik ze los.
Zit er aan te denken Intairco wielen/remmen op te zetten, de poten moeten dan licht gemodificeerd worden.
Wat is er verder mis met deze poten, waarom en welk gedeelte zou ik moeten veranderen, de poten alleen of het hele mechanisme?

Richard Branderhorst zei:
Sandor,
Inmiddels heb ik ze los.
Zit er aan te denken Intairco wielen/remmen op te zetten, de poten moeten dan licht gemodificeerd worden.
Wat is er verder mis met deze poten, waarom en welk gedeelte zou ik moeten veranderen, de poten alleen of het hele mechanisme?

de rechte verbindingen vragen gewoon om problemen
ik vlieg zelf al zeer lang met deze jongens:
http://www.digitech-turbines.com/shop/nl/dept_43.html
dan ben je van het gespring af, en de ophanging word minder belast

......en de ophanging word minder belast....

....je bedoeld beter voor vern**kte landingen?

dan ben je van het gespring af

Dat komt omdat deze type struts (..en al die andere soortgelijke..) nooit dempend zijn gemaakt/ontworpen, enkel een veer en je blijft het hele veld over stuiteren. Ik los dit op door tussen schuivend deel dikke siliconen vet te smeren. Is clear doorzichtig en geeft de poot naast veren ook een hele goede dempende werking. Als ik bijvoorbeeld met mijn F15 een "carrier" landing maak bij een kort baantje blijft deze rocksollid aan de grond plakken! Werk echt briljant! (Ook een aanrader bij veel Warbirds...)
Dat vet heb ik ooit een keer bij Engels bedrijfje Unitracts gekocht ( http://www.unitracts.co.uk/index.html ) maar zal best een algemene toepassing ergens voor hebben en bij machine groothandel of zo te krijgen zijn?

Groet,
Gerald

@Richard, CPL gisteren gehaald!!! :D , nu nog Multi en dan klaar!!

MLG%20wheel%2Bbrake.jpg

Back