wielen blijven bollen

• Topicstarter Topicstarter Oregon
  • Startdatum Startdatum
O

Oregon

Guest
hoi , ik heb even een klein vraagje :
als de moter koud is , is er geen probleem , kan ik gerust rijden met de gastrim redelijk over het midden ( op de zender he)
wordt de moter wat warmer , dan beginen de wielen al vanzelf te draaien waardoor hij niet uitbolt , maar traag voortrijdt ( hetgeen ambetant is : je weet nooit waar hij stopt ofzo)
zet ik de gastrim op de zender minder : dan bolt hij Wel uit , maar dan heb ik m'n vorige probleem terug voor en dat is : dat hij stilvalt in een bocht als ik daarna goed gas geef ( zie vorige topic)
moet ik nu aan een ander vijsje draaien dan aan die hoofsschroef?
of wie weet de oplossing?
dank !

meestal een klijn zwart schroefje met soms een veertje erachter :idea:

(voor de zoveelste keer al uitgelegd op dit forum,het is geen naald en beinvloed het gedrag van de motor niet)
Het is gewoon een schroefje dat als je remt bepaald hoe ver je carburator dicht gaat

en je auto moet stil blijven staan zonder dat je hoeft te remmen. als dat betekend dat de motor afslaat kunnen er een paar dingen zijn.

je motor is versleten. (nieuw binnenwerk kopen en hijs weer als nieuw)
je motor krijgt te weinig benzine (op hoge toeren schreeuwt te motor, en hij rookt niet)
je motor krijgt teveel benzine en verzuipt (dit zou je moeten merken als je weer gast geeft)

je stationairnaald/schroef of hoe iemand het ook wilt noemen heeft hier niks mee te maken omdat je de motor niet verder dicht trekt als dat je normaal stationair zou lopen. je kan em iets indraaien, maar dan krijg je hetzelfte effect als dat je op je zender je trimmer omhoog zet. eg. je auto rijd weg.

hey , ik heb wat liggen zoeken naar de iets juistere afstelling van de hoofdregelnaald , en nu is het toch al beter , juist als hij al 2-3 tankjes binnen heeft , dan durft hij wel eens zelf traagjes vooruit rijden , maar dan zet ik m'n gastrim minder en werkt het goed :)

ook had ik eens geprobeerd om een terugslagklepje tussen de carburateur en het benzinetankje te steken , dit lukte , maar de benzine was te dik , dus kon het terugslagklepje niet op tijd benzine spuiten in de carb

maar nu rijdt hij toch weer goed dus toch bedankt !

Je stationair moet je nooit met je gastrim kunnen regelen, dat is vragen om problemen !

Een terugslagklep in je benzineleiding :?:
Nooit van mijn leven !

Ik denk dat je probleem komt door de carburateur die niet goed dicht wilt. Veelal gebruiken we een vrij sterke veer op het gasstangetje of doen we een haar-elastiekje om de carburateur om er voor te zorgen dat die ook echt dcht gaat.

Hoe moet je de gas/rem afstellen ?
- zorg eerst dat je servohevel en je trim neutraal staat.
- Je remstang moet nu zo ingestelt staan dat die net aan niet remt.
- je gasstang moet zo ingestelt staan dat die de carburateur maximaal dicht duwt en een klein beetje gas moet geven voordat de servohevel de gasstan mee neemt.

Dan heb je de juiste instelling en kan je de stationair goed instellen dmv. de schroef op de carburateur.

Bende zei:
Maar..... wat bedoel je nu eigenlijk met dat uitbollen :?:

Ik denk dat ie uitrollen bedoelt...
In zijn hele verhaal kan ik opmaken dat de auto blijft rollen en niet stil blijft staan.

De B op zijn toetsenbord zal wel zo versleten zijn dat het op een R lijkt :roll: :lol:

Uitbollen is vlaams dialect.

Van Dale:

uit·bol·len (onov.ww.)
1 [Belg., wielersp.] (van voertuigen, fietsers e.d.) uitrollend tot stilstand komen
2 [Belg.] zich niet verder inspannen, het rustiger aan doen, afbouwen [bv. aan het einde van een carrière]

jah dat hij uit zijn eigen ineens gaat weet ik alles van.maar ik ben net bezig geweest met me protech met 11 graden starte niet hahahh niks gek hoor.maar je meot gewoon in hele kleine stapjes de auto afstellen

Back