Wielen blijven draaien tijdens stationair draaien

Hallo,

Ik rij met een HPI Ken Block nitro. Ik zit met het probleem dat mijn wielen blijven draaien tijdens stationair draaien. De clutch heb ik om deze reden vervangen maar het probleem blijft. Iemand een idee?

Mvg,

Kenneth

Te slappe veren of motor loopt stationair te hard, of de veertjes blijven uitstaan nadat de juiste toeren zijn gedraait.

Verder kan het haast niks anders zijn. Kijk maar eens naar deze 3 dingen

En vergeet de kogellagers in de clutchbell niet. Als je de auto optilt en de wielen zijn vrij van de grond is het geen probleem dat ze iets draaien. Als de wielen stevig draaien zodat de auto ook niet stil wilt blijven staan of de motor afslaat bij het neerzetten moet je het toch in de koppeling zoeken.

In ieder geval moet de clutchbell een beetje axiale speling hebben, heeft die dat niet zal de hitte een uitzetting op de clutchbel geven en zichzelf vast klemmen. En de bell moet vrij spinnen als je hem een slinnger met de hand geeft.

Ik heb persoonlijk liever helemaal geen draaien in de wielen. De koppeling is bij mij een keer naar een maand helemaal op. Waarschijnlijk kwam dat toen ook door te hard stationair

Er is een verschil tussen een echte aanloop van de koppeling waardoor de wielen stevig mee draaien of iets van een weerstand in de lages door bv. vuil waardoor de wielen heel lichtjes draaien.

De wielen draaien echt stevig door. Het lijkt of de clutch geen grip heeft op de aandrijving hiervan.

De wielen draaien echt stevig door. Het lijkt of de clutch geen grip heeft op de aandrijving hiervan.

Als de koppeling geen grip had draaiden de wielen niet ;)

Dat wordt de motor eruit halen en controleren of de clutchbell vrij draait, en de veerspanning op de schoentjes controleren door er even een schroevendraaier onder te wippen en het schoentje naar buiten te duwen, op alle 3 moet een redelijke en een gelijke kracht staan.

Vandaag de clutch opnieuw gedemonteerd en zag dat de veertjes niet goed zaten. Waren verkeerd gemonteerd door mezelf...:cool:. Ga dit weekeind de boel opnieuw testen wat het resultaat is... Wordt vervolgd;)

Back